Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Eländes elände.....

Av Jenny - 25 augusti 2013 18:30

Jag har haft (objudet)  besök sedan i onsdags av MR Migrän. Nu, idag överväger han äntligen att lämna mig och släppa fram Herr Huvudvärk istället. För oinvigda i hjärnvärkens värld så är det separata saker det där med migrän och huvudvärk. 
Som kronan på verket bestämde sig axeln att totalhaverera i samma veva. Jag har legat med is på pannan, is i nacken och is på axeln. Funderade ett tag på om det inte var lika bra att hela jag hoppade in i frysboxen.
Värktabletter och salvor i mängder, inget har funkat. Man blir nästan desperat till slut.


 Sedvanlig sovställning 


På fredag skulle jag äntligen få jobba. Missförstå mig inte, det är underbart att vara "matteledig" Men 24 timmar om dygnet med lilla bullterriern Ruben kan bli lite väl intensivt. Så med sambo på hemmaplan hade jag lovat att jobba det lilla korta passet 10,45-21,15
Jag mådde SÅ ruttet när jag åkte dit. Efter 1 timme var jag knappt upprättgående och blev hemskickad. Det var så pinsamt och jag skämdes som en hund. Igår, lördag lyckades jag åtminstone genomföra mitt arbetspass även om kvaliteten kanske inte var den bästa, men jag gjorde det. 


 Ruben och världens snällaste Affe. 


Just nu önskar jag att Ruben töjer ut sin pinkblåsa en aning. Två timmar är ungefär max gränsen sedan är det ut på gräset som gäller eller på golvet om matte inte är nog snabb. Ni förstår ju hur det är med nattsömnen just nu.


   Gossen i det gröna.


Frysboxen är full till bristningsgränsen,  45 matlådor ligger där och väntar på att fylla sambons (lilla?) mage. Nu kan jag inte laga mer mat eftersom jag inte har fler tomma lådor eller tomma frysar. Vad ska jag då göra.....


   Jag och Affen fick lite "egentid" nu på kvällen och vi tillbringade
stunden på bron, där vi njöt av solens sista strålar för dagen.


        


Kram på er..


 
 
Krokii

Krokii

25 augusti 2013 23:05

Jag vet hur det är med migrän och huvudvärk, inte haft det så ofta senaste året som tur är, men hua vet hur desperat man blir och hur handikappad man blir. Kan det ha varit axeln som var den utlösande faktorn? Ibland när min rygg och nacke strular så får jag hemskans migrän eller huvudvärk.

Lika fina bilder som vanligt, vilken tålig kille Affe är!! Och hur söta är de inte. Gillar Ruben i det gröna, väldigt fin och rolig bild!!

Kram på er♥♥

http://krokii.bloggplatsen.se

Jenny

28 augusti 2013 16:57

Var lite inne på att axeln var/är roten till det onda. Upplever att smärtan i axeln och i huvudet påverkar varandra och förstärks på något konstigt sätt.
Trist hur som helst. Många i omgivningen förstår inte hur dålig man blir av migränen/huvudvärken och tycker bara att man är vek som inte fixar lite huvudvärk.
Ruben i det gröna :) Jo, det blev en lustig bild :D
Kram.

 
Malin

Malin

26 augusti 2013 16:36

Usch då.., krya på dig!
Migrän, huvudvärk & axelbekymmer - det är ju jag det..

Wow, Rubens öron börjar resa sig, ska bli så kul att se när
dom kommer upp helt, blir lite annan look då!
Tur du har goa Affe att mysa med!

Det är ett aber med små valpblåsor - OM man inte heter Odie
och föddes med partyblåsa de Luxe på direkten :)
Jag undrade ju istället vad som var fel på henne som INTE kissade
jämt och ständigt ;)

Uppis hos oss idag!

Kramar från Skaaauuune! NÄR KOMMER NI!!???

http://www.madofi.se

Jenny

28 augusti 2013 16:50

Hahaa Skaaauuune :) Önskar jag vore där, börjar nästan bli mitt drömresemål. Men hur sjutton skulle vi kommunicera då :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards