Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Jenny - 19 maj 2013 17:00

Värmen har hittat hit med besked och jag är antagligen den enda i kommunen som längtar till hösten, förutom alla älgjägare då.
Idag har jag varit ledig och då är det massor som ska hinnas med. Första prioritering, i vanlig ordning, är alltid hundarna och redan på förmiddagen packade vi in Affe och Effa i bilen och åkte till badstället. Det blev en riktigt rolig stund för hundarna med massor av spring och bad. Affe försökte lära Effa att förstå tjusningen med att kasta sig ut i vattnet. Han lyckades så där och till slut fick han med henne en bra bit. Aktiviteten tog ut sin rätt och vi har haft två trötta, nöjda vovvar.


   Badstället! Isen ligger fortfarande kvar en bit ut.


   Sambo & Effa = sengångare :)


   Klara, färdiga, gåååååå.


   Visst är det här det bästa som finns?


   Jaaaaa, det är det! Och om du är en tokig-terrier så kan jag vara en
tokig-jämthund.


   Vrooooom


   Kom igen då Effa, hoppa i plurret NU!


   Men då blir jag ju blöt!


   Äh, jag lägger mig här och väntar istället.


Jag har även varit och "provat" knäet längs elljusspåret i Nikkala, vilket innebär massor av backar och ganska ojämn terräng. Anledningen till testet är att jag har anmält mig till vårruset som går av stapeln i början av juni. Jag måste ju se om det överhuvudtaget är någon idé. Men det ska nog gå. Det är ju bara 5 km, på största delen asfalt och inga backar överhuvudtaget, om jag inte minns fel. Kontentan av testet, mitt knä och uppförsbackar funkar inte alls och jag blir så sur. Skitknä!   


   Så här plättlätt lurar man upp en terrier ur vattnet.


   Naaanannanaaa, du kan inte ta den.


   Husse! Säg åt Effa att den är min, bara min.


   Ombytta roller.


   Ska passa på att dricka lite innan terriern kommer. Han verkar tro
att det är hans privata vatten.


   Hallå där, unga dam. Vems vatten tror du att det är egentligen....


   En mycket lycklig terrier del 1.


   En lycklig terrier del 2.


   En lycklig jämthund del 1.


   En lycklig jämthund del 2.


 
Fina lilla Effa.

  

Två kommentarer från senaste dagarnas arbete som etsat sig fast:
1, "Ska jag sätta kontokortet i betalautomaten eller i dig?" - Hur mycket skit ska man ta egentligen.

2, "Du borde börja med LCHF!" - Tack, den visste var den tog.


 


Jaaaaa, så är ju eurovisionstjafset över för i år, ÄNTLIGEN *lycka* Jag spyr på detta musikdravel.



Måndag imorgon, IGEN!
Ha nu en fin vecka allihopa

  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards