Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Jenny - 12 maj 2013 17:00

Tror jag påbörjat minst 5 inlägg under den gångna veckan men inte lyckats färdigställa ett enda, som ni märkt.
Eftersom jag inte har något vettigt att komma med, gnäll och tråkigheter vill ju ingen läsa om, så får ni min vecka i bilder istället och mycket bilder blir det.


   Isen är borta och nere vid ån forsar det för fullt.


   Ingen grönska ännu men....


   det är på gång..


   Äter man sååå här "nyttig" mat måste man nog
motionera lite extra.

  

   Det vet Affe men påpekar att det är svårt att motionera
när inte sladden sitter i....


   Affe, före John Blunds besök.


   Affe, efter John Blunds besök.


   Min lilla solcell söker sig till de varma sol-
fläckarna på golvet.


   Det har tuggats ben.


   Och lekts med Cuzar.


Det har varit rätt ruttet väder sista tiden med regn och rusk så det har inte direkt lockat till uteaktiviteter. Idag var det äntligen uppehåll och jag passade på att packa in Affe i bilen, ladda kameran och åka iväg för lite miljöombyte. Inte jättelångt, några mil men omväxling förnöjer, både för mig och för Affe.


   Affe spanar in den "nya" vägen.


   Väldigt bra underlag för Affes tassar, sämre
för mitt knä. Gissa vad som är viktigast ;)


Konstigt hur vädret kan skilja sig på 3-4 mil. Här hemma var det sol och där, på Seskarö, var det dimma och alldeles grått. Nå, det var skönt iallafall.


   London-dimma på vår slutdestination.


Affe struttade på som bara den, dock helt utan öron, dom måste han ha glömt hemma, så kopplet fick vara på nästan hela tiden.
Hade jag varit sakletare hade jag gjort en massa fynd under promenaden. Nu är jag ju inte det så jag nöjde mig med att fota några fynden. Ni hittar dem längre ner.


   De gigantiska vindsnurrorna
gömde sig i dimman.


    


    


 Två av sakletar-fynden, ett renmärkningshalsband? och en sandal. De verkar gilla att hänga
prylar i träden.


   Ett tredje fynd, som Affe hittade. Men VAD är det? Jag vet då inte.
Storlek som ett gigantiskt uppstoppat marsvin. Det var inte bara
en pälsbit, pillade på den/det med en pinne.
Mystifikt. Affe var
  i alla fall sugen på att ta med den/det hem. Inte
jag, tråk-matte!


Affe ligger trött och nöjd i sin lilla korg och sover och jag är rätt nöjd jag med. Ska bara försöka ta mig i genom ett litet motionspass så är dagen komplett. 


   Rakt i plurret, utan tvekan.


   Full fart, flying-Affe


   Svalkar skönt? Endast 3 grader i luften så tveksamt om svalkan
behövs.


   Passar på att fågelskåda lite.


Fullfart igen...


 

 Till kvällen hägrar söndagsmys och förhoppningsvis någon bra film. Har sett två svenska filmer på raken nu,  Sune i Grekland samt Mammas pojkar och de var SÅ dåliga. Mammas pojkar brydde jag mig inte ens om att se klart. Svensk film suger!


   Lycka är att skutta fram i vattnet.


Nallarna har vaknat i skogarna, har jag hört det sägas. Är inte rädd i allmänhet när jag vistas i skogen men nallebjörnen vill jag absolut inte stöta på. Är lite osäker på björnspillningens utseende, den verkar kunna se ut lite hur som helst. 


    Denna hög stötte jag på där vi var idag. Björn-poop eller ej,
jag var på min vakt i alla fall.


Det var allt för idag mina vänner.
  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards