Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Tamtiddelipom....

Av Jenny - 14 juli 2014 16:45

Nu börjar jag bli trött på riktigt och i söndags kunde jag konstatera att morgonstund inte alls längre har guld i mund. Unnande mig därför idag sovmorgon till klockan 4. Hela 45 minuter och det hjälpte kvastskaft. Det känns på humöret att man är trött och irriterad är bara förnamnet.


Hade en dust med en kollega imorse, precis vad jag behövde. Trångsynta, enkla, lilla människa som inte kan förstå eller VILL inse att jag agerat ur lönsamhetssynpunkt för butiken.

Idag är första gången som jag på riktigt övervägde att omgående säga upp mig och flytta 100 mil söder ut. Funderar på om det beror på orsak och verkan, trötthet eller om jag verkligen, på riktigt vill flytta. Tre gånger bad jag om ursäkt, sa att det var dumt, att jag inte skulle göra det igen och kollegan fortsatte mala. Inte nu för att jag tycker att det var det minsta dumt alls. Pengar kom in och inget behövde kasseras.


   En surikat.


Berättade om situationen för en av leverantörerna som dagligen besöker oss. Efter en stund kom han fram till mig med ett leende och berättade att han minsann också fått sig en släng av sleven.  Jösses hur kan man INTE tycka att något som bringar in pengar till företaget är bra. Ut med det "gamla" och in med det nya, säger jag bara....


   Han fick en ny stol/korg som han bet sönder på ca 3
minuter.



 

Tack vare detta, denna ljuvliga start på dagen och den satans värmen har jag nu en dundrande huvudvärk.

Ja, just det, så höll ju Ruben på att kvävas av ett ben imorse, vilket ju förstås också kan vara ett bidrag till hjärnvärken. Dumma, korkade lilla hund. - Jo matte, jag har en bit oxhudsben som sitter fast i min hals med det finns mackor på bordet och dom vill jag ha, innan jag eventuellt dör.

Så där står han, den dumma lilla djungelbjörnen, på sina bakben, rosslar och hostar, med delvis tilltäppta andningsvägar och försöker komma åt kaviartuben. Han lever dock i allra högsta grad och ligger i skrivande stund i sin korg och solbadar. Matte lekte livräddare, körde ner fingrarna i halsen och fick fatt på benbiten. Pust.


   Selfie.


Nu är det bara 4 dagar kvar innan min lediga helg. En ledig helg då jag inte tänker göra något annat än SOVA! Jag tänker varken öppna min dörr eller svara i min telefon, vilket jag förövrigt ändå är urusel på.  Jag tänker inte heller jobba 19 dagar i sträck igen. 12 går bra men inte 19. Fast jag har ju som jag sagt själv velat göra det. Det är ingen som tvingat mig och egentligen har jag nog kanske inte heller berättat det för dom som borde veta det *hehe*


I morgon, en ny underbar dag att förarga någon.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards