Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Jenny - 18 januari 2014 17:45

Biljä____l  Min bil ska ta mig från A till B och vara nöjd och glad om den får i sig diesel och en skvutt olja då och då. Nu har den börjat protestera och vill inte starta. Det är precis att den gått i gång och tagit mig till jobbet på morgonen. På väg hem i fredags, pep det till och varenda varningslampa i bilen började lysa. Dessutom dök det upp roliga meddelanden på displayen, bland annat, check engine. Blocket nästa.


   Måste vi.........


   Min mat är där uppe, jag bara VET det.


   Spexare.


   Och ganska mycket pajas.


Här hemma har jag börjat riva hagarna som hållit hundarna "fängslade. Köket  är ännu uppdelat men rörelsefriheten är ju numera 110%. Sötnöten Ruben som inte alls är van att kunna röra sig fritt hittade igår kväll Affes saccosäck med tillhörande duntäcke. Efter mycket snurrade lyckades han gräva ner sig i täckeshögen, precis som Affe ALLTID gör, och syntes inte till överhuvudtaget. Se och lär *hahaaa*


   Jag och Affe unnade oss en tuppis i soffan.


   På promenad matte? Näe! det är ju minus 25 juh.


 

Och han haft sin första fylla, Ruben alltså. Nääää, skojar bara fast lite fick han nog allt i sig, den lilla fyllehunden. Eftersom han numera är lös och kan komma och gå lite som han vill, hittade han under en av sina upptäcktsfärder en oöppnad burk med cider. Precis samtidigt som jag insåg vad som kunde hända, skedde det. Ruben satte tänderna i plåtburken, jättekul leksak, psssssssst sa det och hela Ruben var duschad i krusbärs cider. Om han tyckte det var gott vet jag inte men han slickade sig runt munnen och såg väldigt förvånad ut, lilla puckot.


   Väldigt vackert men väldigt kallt.


   Affe i randig fleecepyjamas och täcke.


   Måste vi hålla på med fototjafset, kan vi
inte bara GÅ!


Jag och fis-Affe trotsade den 25 gradiga kylan och tog en promenad. Jag som en michelingubbe och Affe inte så mycket sämre han, iklädd både pyjamas och täcke. Varm om kroppen men kinderna höll på att frysa söder *brrrrrrrrrr*


   Någon är sugen att komma upp i famnen...


   Om jag gör mig "öronlös" och supersöt, får jag
komma upp då???? 


   Vad är det för fel på henne, ser hon inget
av mina ansträngningar..... Kallhjärtade
matte....


JA, ni som är observanta har redan sett det. Jag har haft
pyjamas på mig hela dagen idag. Till och med under täckbyxorna
när jag och Affe var på promenad.


Tjenixen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards