Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Jenny - 6 januari 2014 15:45

Gjorde ett ryck och städade undan julen igår. Så tråkigt men ändå skönt. Jag trivs egentligen inte med att ha en massa extra prylar framme. Men jag saknar skenet från ljusstakarna, stjärnorna och granen, alldeles förfärligt.

04,15 ringde klockan imorse, jag var inte pigg. Duscha i koma, äta frukost i koma. Fördelen med att börja tidigt är så klart att man slutar tidigt. Problemet är bara att jag får kämpa hela eftermiddagen mot lusten att gå och lägga mig i soffan och power nappa en stund.


   Min väckarklocka med absolut
snooz-förbud. Men jag är, som synes
livrädd att försova mig.


Hundarna hade kunnat vinna nos-vm på promenaden imorse, herrejösses vad de sniffade. Anledningen var att det under gårdagen sprungit en häst där och det är ju inte en dagligdags förekommande doft. Nästan hemma (tack och lov) gav Affe ifrån sin ett avgrundsdjupt morrade och glodde stint in i skogen. Jättetuffa Jenny, NOT! Vrålade i falsett i kolmörkret, kom nu vovvarna, NU gåååår vi. Huvaligen.


   Affe provar Rubens doggles.


   Satt helt perfekt.


   Stencool men motvillig, i vanlig ordning.


Jag skulle inleda ett lite sundare liv idag, var det tänkt.  Men oj, vad snabbt det spårade ur. I magen min ligger nu en stor klump med pepparkaksdeg och under kvällens lopp lär jag  bittert ångra mitt massiva intag av  deg. Men gott var det.

Tjingeling och ha en fin vecka.

  

Grymma biker-Affe, undrar vilket
MC-gäng han tillhör.......

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards