Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Jag skäms..

Av Jenny - 6 mars 2009 10:00

Jag och sambo gjorde under gårdagen ett besök på Ikea för att införskaffa sängram. Ramen vägde ca 80 kg och skulle hämtas utanför kassorna (efter betalning) Naturligtvis hittar man annat smått och gott när man besöker det stora möbelvaruhuset. Detta smått och gott stoppades ner i en gul Ikea påse som hängde i tryggt förvar på min axel. Väl i kassan skötte sambo betalandet och jag var klar att gå iväg. -Och gula påsen då, säger kassörskan i väldigt myndig stämma. Först kopplade det inte ens, trög som man är. Vaddå vilken gula påse? När poletten väl föll ner kan jag meddela att jag ville sjunka död ner genom betonggolvet och sambo var definitivt beredd att ta till flykten. Han blev absolut stärkt i sin tro att det inte går att ha med mig i offentliga sammanhang. Jag klantar mig alltid.

Kan tillägga att jag tillhör kategorin som inte ens kan knycka ett gem. Lever i tron att något hemskt, stort och fruktansvärt skulle drabba, min familj eller mina djur, om jag skulle göra det.

Nå, sängen kom hem och blev ihopmonterad efter de antal timmar det tar att sätta ihop en Ikeamöbel.

Skulle behöva lite annat från Ikea insåg jag idag, men det får nog vänta tills jag kan gå in genom dörrarna utan att bli röd om kinderna.



 
 
Egon S

Egon S

6 mars 2009 10:26

Du verkar ha en god moral som inte ens kan sno ett gem. Bibeln säger ju "Du skall icke stjäla" och ordspråket lyder "Det börjar med knappnål och slutar med silverkål". Du har ingen anledning att skämmas.

http://egonsv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

6 mars 2009 13:17

Är det några valpar i sikte än?

 
Ingen bild

Majsan

6 mars 2009 22:57

Lider med dig..Du är ju bara för skön vännen :)
Ha en trevlig helg Kram

 
Ingen bild

Hemlig idag, men du kan nog gissa ;)

6 mars 2009 23:58

Vännen vännen ;)Du är i alla fall inte ensam som ofrivillig tjuv. En gång (preskriberat för LÄNGE sen, bodde ännu hos föräldrarna...) gick jag hem från Nikkalaaffären med en kasse full med obetald mat. Vet inte hur jag burit mig åt, men jag gick förbi kön, PACKADE I en påse - obetald även den - och knallade hem. (Snacka om FRÄCK stöld, om det nu varit meningen...) Och upptäckte hemma att jag hade pengarna kvar... när jag tänkte efter kunde jag inte minnas att jag stått i nån kassakö och inte heller att jag betalat... Så jag gick såklart tillbaka och betalade, men LIIIITE knepigt kändes det att förklara...
Och så var det förresten rätt nära idag också, på Elgiganten. Men hann inte ut innan jag kom på mig iaf, tack o lov, det hade väl blitt världens uppbåd. Det är JOBBIGT att vara tankspridd!

 
Ingen bild

Jenny

7 mars 2009 14:55

Tack Egon, så sant som det är skrivet. Dock kan jag inte låta bli att skämmas.
Ja, håller med. Det extremt jobbigt att vara virrig. Nu försöker jag hålla koll på mig själv och blir nästan manisk. Var och handlade idag och kollade både en, två och tre gånger så jag inte hade något instoppat under armar eller i händer =) Ofrivillig tjuv, det var bra beskrivet.
Nix Monica inga valps ännu. Jag är otålig, vill att dom kommer nu på stört!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards