Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

En mus i vårt hus.....

Av Jenny - 24 oktober 2009 08:30

Tibax Skrattande 

I torsdags var jag till Lulé på spelombudsträff för Maxibutikerna i norr, vilket sträcker sig ända ner till Hudiksvall. Nästa träff blir april och då får jag bege mig till Östersund.

Igår var det "lönefredag" Jag var en virrpanna, min kollega var virrpanna så vi utgjorde ett strålande team i en kaosartad butik Oskyldig 

Det ena efter det andra inträffade och när vi sedan hade en mus som kutade runt bakom disken, vid våra fötter var dagen liksom fulländad. En kund pekade in i postrummet och skrek på finska hiiri (ingen aning om stavning) Nu är ju min finska är minst sagt begränsad och för mig är hiiri (mus) och hirvi (älg) samma sak, så jag fattade noll. Vad då älg i postrummet? Ropar och frågar kollega vad hiiri betyder. Hade jag haft en aning om betydelsen hade jag kanske varit lite diskretare Skäms Musen höll sig gömd i postrummet någon timme innan den tydligen kände sig mogen att göra oss sällskap bakom disken. Väldigt trevligt att sälja korv och samtidigt ha en mus som pilar fram över golvet. Musen begick dock ett ödesdigert misstag då den tog sin flykt till ett rum med endast en flyktväg. Vi tillkallade det tunga artilleriet och jag kan bekräfta att musen numera befinner sig i sin lilla mushimmel. Amen.

Nu ska jag snart åter till ett förhoppningsvis musfritt arbetspass och om det var mycket folk igår lär det bli än värre idag.

Tjolahopp och ha en trevlig helg

 
 
Hund Skoj

Hund Skoj

24 oktober 2009 11:49

Hej!
Ser att du har en söt liten busig terrier =) Tränar du något med han/hon?
Kika gärna in på min blogg för att läsa om olika moment man kan träna in hemma med hjälp av en klicker. Momenten baseras mest på servicehund men de är både roliga och användbara både hemma och ute på stan.
Ha det toppen
Hälsningar Matilda

http://hundskoj.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

melitta

24 oktober 2009 20:12

Hej! men huja en MUS:( Räcker det inte att dom finns utomhus!!! hihi.... Ha en bra helg! Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards