Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Livstecken!

Av Jenny - 13 november 2010 11:45

Långt mellan uppdateringarna nu, sorry.


Det är lite jobbigt igen. Har plockat bort metacamet (smärtlindring) i tisdags och nu gäller det att se eventuella effekter av det. Frågan är om han är smärtpåverkad utan medicinen, vilket är gräsligt svårt att veta och få belägg för. Man tycker och man tänker, kastar bort tanken, vänder och vrider och i dags läget kan jag inte med säkerhet säga att han har ont. Men någonstans inuti mig säger intuitionen mig att han kanske har det.  

Har telefontid inbokat på måndag med Strömsholm veterinären Susanne, så vi får höra vad hon har att säga.


Det är fortfarande nödvändigt att hålla honom i stillhet, bara korta långsamma promenader tillåts. Han bör inte hoppa och studsa det minsta och det är jättelätt att styra med en Piraff som är superduper, studsbollsglad bara husse kommer in i rummet. Men snart, snart får han börja röra sig lite mer, som jag längtar och säkert han med.


Overallen som jag beställde till Piraffen från Liten tass, var så himla bra, kunde inte ha blivit nöjdare. Jag beställde även ett mönster på overallen för att kunna sy flera själv. Men det är det absolut inte värt. Så ska i stället beställa en till. Funderar på denna:

 Brun/lila hjärtan overall stl 5

Bilden är hämtad från Liten tass


Skulle även lägga upp lite fina bilder på Affe i sin nya overall men han har varit allt annat än fotovillig och jag orkar inte ”bråka” med honom just nu. Håll till godo med dessa så länge:

  


   

Inte nu matte, vi ska ju ut nu.


Valparna har hunnit bli två veckor och har öppnat sina små korpgluggar, så söta är de.

Hemma känns det som att någon slags garantitid gått ut.

Jag berättade ju tidigare om vattnet som rann från fläkten, det rinner fortfarande till och från.

Häromdagen formligen exploderade innerglaset till ugnen medan jag körde ugnens självrengöringsprogram, ålder på ugnen, 7 månader. Hade tänkt baka lite godsaker till helgens aktiviteter men det sprack ju, ha ha, vitsiga jag    

Övrigt då. Stopp i avloppet i köket, petitess men har aldrig hänt tidigare. Händig som jag är    lyckades jag fixa det by my self igår.

Golvvärmens fungerade i hallen ifrågasätter jag kraftigt. Fattar inte hur det kan skilja över två grader mellan golvet i köket och i hallen när det är samma slinga. Golvet känns kallt.

Badrummet är inte heller så varmt men där tror jag att det är något cirkulationsbekymmer som säkert är relativt lättlöst.


Jag själv känner mig också skruttig (grisont i höger njure) och ska strax ta Affen med mig och åkta till apoteket. Kanske det finns något där som kan laga mig, lite i alla fall.


Färdig gnällt! Ha en trevlig helg.

 
 
Ingen bild

melitta

13 november 2010 17:40

Man ska gnälla lite så att det känns lite bättre efteråt;) Mitt måtto iaf;) hihi.. Vi syns imorgon om ni vill å vågar ha besök av farliga fyran;) hahahaha... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards