Alla inlägg den 30 november 2010

Av Jenny - 30 november 2010 15:15

7.30 satte jag och Piraff oss i bilen och åkte mot Gammelstad, - 23 grader visade termometern, brrr.  


Vi inledde med blodprov och lite kläm och känn av min favvo veterinär. Han kom med lite tips och idéer som jag omgående ska sätta i bruk. Rådet löd: mera motion och låta honom bli lite rörligare, HURRA äntligen.

Detta för att stärka upp i bakbenen där det är lite sladdrigt i patellan. Med muskler stärks det upp runt knäskålen och man undviker lättare patellaluxation, dvs att knäskålen hoppar ur led.


Sedan var det dags för bad och det var sprattel, sprattel och jaga vattendroppar i det oändliga innan vi fick honom att gå någorlunda fint. Det gäller att muta och avleda honom med godis så jag och Sanna (Rehab personal) stod på varsin sida om karet och turades om att fylla hans mun med läckerheter. Massor med vatten och godis i magen, förstå vilka rapar han gav ifrån sig   


När jag rastade honom efter badet kom vi till ett ställe där en vovve kissat rent blod, vad obehagligt det såg ut. Stackars den vovven   


Hemma igen och frusna som bara den beslöt jag mig för att äntligen inviga min fina kamin. Jag har inte vågat elda i den tidigare eftersom med min tur lyckas jag väl få hela huset att brinna upp. Men någon gång är väl botten nådd, till och med för mig. Så jag gjorde eld, efter att NOGA studerat manualen    och tittat på instruktionsvideon.


Herregud, vad det brann. Ringde svärfar   och tvingade hit honom som moraliskt stöd. Han tyckte det såg bra ut men kanske lite för mycket ved. Varmt som sjutton blev det och snabbt.


            Än så länge brinner det bara liiite.


När vi stod där och tittade på elden insåg jag att det bildats värsta Londondimman här inne och en obehaglig lukt spred sig i huset. Detta var tydligen naturligt eftersom den var ny. Men upp med dörrar, fönster och igång med fläkten, vädra, vädra. Det luktar ännu, huvudet känns tungt och mina ögon svider men dimman är borta.


Fanny gillade brasan skarpt, ställde en korg framför där hon omedelbart parkerade sin lilla terrierrumpa. Elden har slocknat men hon ligger kvar.


  

                        Fanny myser


Hittade en kulig sak för julhundnörden på djursjukhuset, en julkalender till vovven. Varje dag får de öppna en ny lucka, där det döljer sig en godbit. Undrar just hur jag ska få dem att öppna luckorna i rätt ordning.


  

                   Vovvarnas julkalender

 

 

Så här stora har puppisarna blivit 

 

Ståöra och blink, hör det ihop måntro ;) 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards