Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

TisdagsTema!

Av Jenny - 23 oktober 2012 18:30

Tisdag betyder Tisdagstema och eftersom jag fick bassning förra veckan för att jag hoppade över, törs jag inte göra samma misstag igen. Fast jag hade god lust när jag så dagens tema som är SVÅRT. Hade ju lite passande kunnat lägga upp en bild på själva Tisdagstemat då.

Men istället bjuder jag på en Affe-bild, såååå ovanligt eller hur *hehe*

Bilden är tagen igår, då han hade det så svårt att lyckas få filten, som hänger ner från stolen, att räcka till. Han vill ju så gärna komma under och gosa in sig i den. Ett idogt försök som slutar i totalt misslyckande och inte ser det vidare bekvämt ut heller.


 


Andras "svåra" bilder hittar du här:



Lite vardag, för den som vill.

Idag fick de rosa strecken på min gård definitivt sin förklaring. När jag kom hem från jobbet hade de lyckats gräva upp halva gården och skulle just sätta skopan i själva infarten. Tur att jag fick sluta lite tidigare annars hade jag inte kommit in med bilen. Lite butter över den djupa fåran frågade jag en av arbetarna om de tänkt gräva sönder hela min gård. Men tydligen nöjde de sig med det som de redan vandaliserat. Vi behövde veta var elkabeln gick, nice.


Har hunnit med en sen men härlig eftermiddagspromenad med hundarna i finvädret, några minusgrader och alldeles klart. Hann till och men få en liten skymt av solen innan den gick ner. Det är goda tider och det bästa av allt är att lilla snuttan  börjar komma i bättre form och vill numera gärna hänga med på promenad. Men Affe, voj, voj. Jag har en ny tidsräkning för hans del, före renarna och efter renarna. Egentligen är det fel att kalla det efter renarna eftersom kräken fortfarande är kvar där, längs vår bästa väg. Han drar som en besatt och är fullkomligt oregerlig. Den andra struntar blankt i om det står en ren 10 meter framför henne däremot sätter hon med liv, lust och kärlek  i sig all renpoop hon kan hitta.


   Renjagaren och poopätaren, mitt gäng   


Har precis premiäreldat (för säsongen)  i kaminen. Så varmt och gott det blir. Affe ligger i vanlig ordning precis nedanför kaminen och myser, sötisen.



Ha det gott. 

 
 
Pialotta

Pialotta

23 oktober 2012 19:28

Vilka härliga vovvar du visar ... Ingenting är svårt bara man kan det liksom ;) Jag hoppar ofta över fototeman nu, men just nu blev det ett inlägg :)

http://pialottasfotoblogg.blogspot.se/2012/10/inge

 
SigridfraEnget

SigridfraEnget

23 oktober 2012 22:45

Det kan väl va lite svårt att vara hund några gånger... även om dom brukar få det som dom vill(iaf våran Lucas...) ;-)

http://sigridfraenget.blogspot.com

 
Malin

Malin

24 oktober 2012 06:32

YEAH! - tisdagstema *hoppar & skuttar av lycka*
En sån skrivbordsstolshund har jag med.. får man inte ligga där man vill så tänker jag banne mig ligga så nära jag kan. Hon vill ligga i mitt knä - "UNDER skrivbordet" där det är trångt som pockern.. TOK-Fian!

Fint Affe's "Golden Stripe-looka-like-täcke" är, var har du köpt det? Är på jakt efter nya i "hästmodell".

*vill inte jobba idag* BLÄÄÄ!

Tjillevippen!

http://www.madofi.se

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

24 oktober 2012 19:42

men stackars Affe kan "någon" vara så vänligt snäll och lägga filten på då´rå! :-))

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se/2012/10/sva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards