Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Yippie, en blogguppdatering!

Av Jenny - 23 november 2012 15:00

Undrar just om jag tappat min lilla men trogna läsarskara i och med min usla blogguppdatering. Men den som väntar på något gott....

Så idag, äntligen, tänkte jag försöka mig på en liten "uppis"


   Gristillverkning pågår än, i mån av tid.


Dagarna rullar förbi snabbare än jag hinner reagera och man går nästan som i dvala. Det är mörkt, grått och blött, vissa dagar blir det inte ljust överhuvudtaget. Vill inte ha snö egentligen men yttepytte vore perfekt så man slapp geggan och lagom mycket för att yttervärlden skulle ljusas upp avsevärt.  


   Kamouflage!


Apropå ljus så är jag i skrivande stund mitt uppe i den obligatoriska julstädningen, som alltid sker innan första advent. Lagom sedan till just första advent åker stjärnor, stakar och julgardiner fram. I år tror jag dock att jag ska bryta mot den heliga  konventionen och tjuvstarta. Men först städa, suck. Köksskåpen är klara och kylen, det är bara resten kvar suck. Väggar, golv, tak listan går att göra oändlig. Knäpp? Yes, jag vet.  Har till och med fått höra att det blir jul även jag inte städar, fast inte lika ren *haha*


   Ajax, det självklara valet :)


Om Affes väl och ve är jag noll klokare. Har i alla fall bestämt mig för att greppa det absolut sista halmstrået och bege mig till Bagarmossens regiondjursjukhus med honom.
Men det verkar som att jag blir motarbetad. Först glömmer veterinären att skicka iväg remissen. Sedan kommer remissen inte fram. När den väl hittat fram ska det rådgöras hit och dit och där är jag idag. Någon ska ringa men ingen ringer.
På (i?) Bagarmossen är vi redan (ö)kända, -jaaaa, just det, det var Affe, suck.  27 sidor är hans journal, det ni. Jag har ännu inte orkat traggla mig igenom hela.


   Affe tränar på att vara i "flyg"väskan



   Och Fanny var ju bara tvungen att visa att hon minsann oxå kunde.



   Min snygga senaps exponering, så stolt *haha* Å int

har den rasat heller (än?)


Åter till städningen. Jag har två trogna hjälpredor vid min sida. Men den ena stjälper mer än hjälper. Gissa vem! Papperspåsar får ben och försvinner, tömda köksskåp blir ockuperade och överallt är det en nos i blöt. Nå, det är trevligt med sällskapet även om det blir lite merjobb att plocka upp papper, rivet i mikroskopiska småbitar och ständigt akta var man ställer vad och försöka förhindra att någon får något i huvudet.


   Om en papperspåse är försvunnen, då har Affe.........


Nu ska jag återgå till städandet efter denna lilla blogg och koffeinpaus. Beräknar hålla på ända fram till kvällen då vi skall mysa med lite te och scones framför teven och se morden i Midsomer, vårt absolut bästa fredagsmys   



Ha en fin fredag och en riktigt go helg

  

  Kram  

 
 
Ingen bild

Britt

23 november 2012 15:42

Ånej så lätt blir du inte av med oss trogna läsare. Vi väntar tålmodigt :-)
Håller tummarna för att det blir ett bra resultat av resan till Bagarmossen. Du kan väl höra av dig om du blir kvar här nere några dagar så kanske vi kan ses. Skulle så gärna vilja träffa er.
Kram

 
Ingen bild

Melitta

23 november 2012 18:05

Hej hopp! Ja URK! Hur ska man orka städa:( tror nog mitt pynt får bråka om platsen med dammet:) hihi..

Kanske något som säger att du och Affe inte ska dit?!

Trevlig helg på er<3

 
Malin

Malin

23 november 2012 23:59

Klart jag läser min favorit-blogg!
..men tyvärr ganska stressigt här hemma just nu :(

Tycker du gör rätt som åker m Affe!
Du måste ha huset fullt av grisar snart, jag adopterar gärna en ;)
Ha en bra helg!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Jenny

24 november 2012 16:57

Britt, Jag håller också tummarna, skulle så gärna vilja ha åtminstone en diagnos på Affes tillstånd och inte bara att han är en sorgevalp, som de sa i Strömsholm när de inte kunde svara på varför han var halt.
Tyvärr blir det nog en blixtvisit denna gång eftersom jag måste lämna kvar Fanny hemma. Men det vore så roligt att ses, det har ju hunnit gå rätt många år igen, tyvärr.

Melitta.
Inte har väl ni dammigt, ni har ju nyss flyttat in :D
Alltså, det där instagram, jag fattar noll. Tror du får hålla kurs :) Förstår inte ens hur jag ska kommentera en bild. Suck, har väl med åldern att göra, för gammal för nymodigheter ;)

Kram och trevlig helg till er.

 
Ingen bild

Majsan

25 november 2012 22:16

Jag är kvar :)
Jättefin gris me like <3
Du har ju också fångat vovvarna på en o samma bild <3
Kram

 
Ingen bild

Jenny

26 november 2012 16:37

Häligt Majsan <3
Eltejp och godis, det är vad som krävs samt ett grovt och högt INTE TA :D Paralyserade av skräck *haha*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards