Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Lussebullar och Biscotti

Av Jenny - 26 november 2012 16:30

Murphys lag, lagen om alltings jävlighet.  Kan något gå snett så kommer det med all säkerhet att göra det.


Steg upp tidigt i morse och körde ett elakt benpass på gymmet eftersom min sjukgymnast tryckt på viktigheten av att ha riktigt ont när läkarbesöket  genomfördes. Mission completed, AJ!
Rotade fram "finkläder" längst bak i garderoben, med den bistra upptäckten att de blivit extremt tajta, skavande och allmänt osköna. Kan man verkligen explodera upp i vikt.......
Sminkade mig (hatar kladd i ansiktet) om man nu kan kalla det för att sminka, mascara, där går min gräns.
Dags att inta en snabb frukost och sedan bege mig mot Sunderbyn. Då ringer telefonen. Tror ni inte den fan (läkaren) var hemma för vård av sjuktbarn. VAB, som det så fint heter. Hade nog haft större överseende om jag tillåtits ta ut VAH-dagar (vård-av-hund-dagar) Tur att du ringde NU sa jag till sköterskan, jag bor nämligen i Haparanda och har därmed INTE ett stenkast till Ortopedmottagningen.
Filade alltså mina fötter helt i onödan.....


   Vi hade lekstuga igår kväll.


   Fanny har lyckats pressa in två saker i truten, en boll och en
liten drake. Försökte med en tredje men misslyckades.


   Om man ligger på prylarna kan inte brorsan sno dem.


Det gäller att icke förspilla tiden så jag drog omgående igång lussebullsbak och tillverkning av, av, av...... Biscotti, så heter det. Saffransbiscotti närmare bestämt och nytt för i år var att jag blandade i lite pistagenötter tillsammans med sötmandeln, jätte, jättegott. Testade även för första gången att ha i flytande saffran. Men en helt onödig uppfinning om ni frågar mig. Så fruktansvärt opraktiskt eftersom det var himla svårt att få ut allt (dyrbart) innehåll ur flaskan och dessutom såg det svinäckligt ut. Men smaken var helt ok. Innan klockan slagit tolv var allt färdigt och undanplockat.


   Lussebullar all over the place


Yummie


      Min nya kakburk, fylld med Biscotti



   Pistage, mandel, saffran, Mmmm


Tråkväder i vanlig ordning men det regnade åtminstone inte så jag och hundarna tog en promenad. Vi har vilat i flera veckor och Affe höll nästan på att dö av lycka när jag släppte lös honom i skogen. Kan inte skydda honom från världen och omgivningen, vet ju det. Jösses vad han kutade.


 

Affe ligger i kakformen och Fanny på fårskinnet och jag? Jo, jag ligger snart i soffan.

Och i morgon laddar vi för Tisdagstema och EFIT tjohoo.

God måndag på er.

 
 
Malin

Malin

26 november 2012 20:47

Du är ju så flitig och duktig så att minst hälften hade räckt..! grejar våningsfat, bakar och gör grisar :)

Jag utökar min önskelista till en Madofi-gris och några såna pistage-saffrans-skorpor - YUM-O!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards