Alla inlägg den 7 april 2012

Av Jenny - 7 april 2012 19:45

Då var väl påsken över för denna gång, eller kanske inte riktigt söndag  och måndag är ju också påsk i och för sig. Jag har jobbat som en iller i flera dagar nu och enbart fredagen i sig innebar 21 betalda timmar, mums. Men det har kostat på, min axel bestämde sig lägligt att på skärtorsdagen skära i hop totalt och jag har gått på värktabletter för att kunna utföra mina pass. Det blir tungt, tråkigt och framför allt jobbigt. Idag är det bättre men jag får ta det väldigt försiktigt. En praktvurpa under onsdagens skidtur är nog utlösande faktor för min stackars axel. Förutom axeln drog jag i fallet på mig en massa blåmärken och snudd på hjärnskakning. Nu överväger jag starkt att lägga skidkarriären på hyllan, för år. Isiga skidspår är inte hälsosamt.


Jag måste bara få visa en bild, inte speciellt bra sådan men om jag försöker förklara känslan kanske ni förstår. Så tänk er tidig morgon, kall klar luft, gnistrande skare, strålande sol, knäpptyst, alldeles öde, på promenad  med bästa fyrfota vännen. Det kan absolut inte bli en bättre start på dagen och det var min början på dagen idag. Frid i sinnet och frid i själen. Allt blir så mycket lättare.


 

Happy påsk då, mina vänner. Kan inte låta bli att le. Uttrycket kommer från en kund som under skärtorsdagen var minst sagt "rund under fötterna"  Vakt fick tillkallas ett flertal gånger och han blev ivägkörd men likt en envis fluga kom han tillbaka. Avslutningsvis gav han upp och sa, - jag är lite full men HAPPY PÅSK då. Jag kan lova att allt var förlåtet och vi har använt hans uttryck flitigt sedan dess.


Happy påsk och ha det bäst



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards