Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Så blev det en massa foton.

Av Jenny - 26 maj 2013 19:45

Det har varit en otäck vecka, på riktigt. Att vara rädd är ingen angenäm känsla och detta sagt från en individ som absolut inte kräver spänning på hög nivå för att vara nöjd med sitt liv.


   Affe njuter av kvällssolen.


För min del räcker det gott med att gå till brevlådan och hämta dagens skörd av post, det är spänning nog. Den gångna veckan är överkurs och har gett mig snudd på blödande magsår.
Hela veckan har jag befunnit mig i ett vacuum och har inte ens lyckats ta mig i väg till gymmet en endaste gång. Usch!


  Affe lider inte av värmen och myser gärna under duntäcket.



Hur som helst, i torsdags kom sambo hem och på fredag förmiddag åkte vi till beachen med Affe & Effa. Bada, bada, kuta, kuta, ni kan tro de hade roligt.


   Då blev det en helmassa badbilder igen då.


   Jihaa, då drar vi.


   Affe kör lite nya dans-moves.


   Ska vi springa ikapp..


   Rakt i plurret, utan tvekan, gäller dock
inte alla...


   Somliga nöjer sig med att sitta på strandkanten och titta på.


   Fullt ös och Effa hänger på så gott hon kan.


   Kapplöpning och Effa har missat grejen, att det är Affe hon ska
jaga.


   Dumma fjolla, spriiiing då. Jag ska ju jaga dig, fattar du väl.


   Men farbror Affe jag orkar inte.


   Jag är ju helt slut.


   På sin höjd kan jag fåna mig lite.


   En Affe i fullfart, finns det något bättre...


   Och batteriet räcker hur länge som helst..


   Ganska bra sprutt i jämthundsbatteriet oxå.


   Fina Effa, fast vi har ett litet, bekymmer.


   Hahaaa, dom där öronen. De vill liksom inte ställa sig som de ska.
Jag älskar den här bilden och öronens ställning får
mig osökt att tänka på yin och yang.


   Pilutta dig matte, jag har varit tax i mitt tidigare liv.


   Om jag blundar tillräckligt länge kanske de glömmer mig här.


Har varit ute större delen av helgen eftersom det varit kalasväder och är än så länge MYGGFRITT!  Snart anländer dock de små jävlarna och då är det omöjligt att gå utanför dörren utan skyddsutrustning. *hata, hata mygg*


   Mitt jordgubbsland som nästan är färdigt. Finn hunden!


   Tuffa killar kör 4-hjuling.


Affe och jag har myst i solen en hel del vilket har medfört att jag bränt mig och fått soleksem över större delen av kroppen, utom kanske då ansiktet. Eftersom jag prompt ville inta min latte i solen fick jag i förmiddags klä på mig för att skydda de utsatta områden. Det var nog lite muslim-varning på mig, bara i princip ögon och kinder som slapp täckning *haha*


   Husse har krattat gräsmattan och Affe hjälpte till..


Eftersom jag led av lätt ångest efter den uteblivna träningen beslöt jag mig (motvilligt) för att prova mina nyinköpta löpardojor. Bara en mes springer ju mindre än 1 mil med nya skor och hellre pucko än mes så jag sprang 10,8 km, naturligtvis utan vatten i gassande sol. Det som inte dödar härdar. Hmm.

Dessvärre var jag inte iklädd mina muslim kläder och soleksemen blev inte direkt bättre. Skorna=ok, knäet = mindre ok, bakdel= inte alls ok, soleksem=oops. Heller pucko än mes??? Kanske inte med facit i handen.


   Så här fint var det nere vid ån ikväll.


Då var ni bildbombade igen då.

Ha det gott!

  


 
 
Ingen bild

Jonna

27 maj 2013 11:43

Haha så sött när dom springer exakt likadant! Vad är det för sele Affe har? Har alltid velat ha en sån till Nova men dom har alltid varit antingen för stora eller små..

 
Malin

Malin

27 maj 2013 17:42

Tycker inte alls om att du inte haft det bra - Usch och fy!
Härliga härliga bilder på Affe och mitt öronfladder till gudbarn, "Effa fjånar sig" absoluta favoritbilder, tavla på den ;)
Har du sett att jag klurat ut att göra Madofi-halsband som halvstryp nu också? Mina nya favvo-halsband till dogsen :)

aj aj Får ont i magen var gång jag ser Affe med en pinne - Dildo-köp nästa!

*kramelikramen*

http://www.madofi.se

 
Ewa

Ewa

27 maj 2013 22:47

Åter igen: tack för alla ljuvliga hundbilder!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

28 maj 2013 16:05

Jonna.
Selen har jag beställt från doggie.se (Ultra Visual soft sele, märke Puppy angel)och jag är supernöjd med den.

Malin.
Halvstryp också? Vad du kan :)Du får börja klura på färg ;) Ska beställa ett till Effa hade jag tänkt. Fast väntar tills hon vuxit klart.

Ewa.
Vassego, roligt att det uppskattas :)

/Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards