Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Varmt och inga mygg!

Av Jenny - 28 maj 2013 17:30

Varmare än i helvetet och jag börjar bli smått less på soleländet.
Det är inga mygg än, vilket praktiskt taget tvingar mig att vara ute så mycket det bara går. När de väl kommer är det kört.
Nu vankas jobb resten av veckan, så då "slipper" jag vara ute *hehe*

Fast liiite härligt är det, kan jag erkänna, bland annat när jag och Fisen sitter på bron och njuter av solens sista strålar för dagen. Eller sista strålar är ju egentligen lögn. Nu för tiden är det ju ljust dygnet runt, midnattssolen you know.


    Han är INTE som alla andra hundar, min Affe. Klart man ska sitta
som matte gör, med rumpan på kanten av trappsteget.


Mina soleksem ger dessvärre inte med sig och nu har min tatuering börjat bråka också. Den har inneburit problem ända från starten. Det var något i den vita färgen jag inte tålde. Nu när jag varit i solen har den svullnat upp i de ljusa konturerna och det kliar naturligtvis som satan. Den är absolut inte nygjord utan har många år på nacken så det känns inte alls bra att den börjar spöka igen.


Fakta att konstatera. Knäet håller på att kasta in handduken för säsongen. Det vek sig under dagens löprunda och jag trodde inte att jag skulle ta mig hem. SKIT!
Vårruset är om mindre än en vecka. Borde vila fram tills dess men en kollega anmälde oss på tidtagning! och tävlingsdjävulen inom mig vaknar så klart till liv. Träna kort och snabbt, träna långt och långsamt, länga stegen, spurta men det går ju inte..... *fan*


264 ord hittills och nästan inget positivt har ni fått er till livs. Sorry.


   Power nap


För x-antal år sedan byggde jag och sambo en extra hundgård, terrieranpassad. Men intresset har varit svalt och Affe har mest bedrivit tiden i hagen med att missnöjespipa och springa runt, runt.
Jag har ju liksom drömt att hans ska förstå tjusningen med hagen eftersom han verkligen är en "utehund" Det vill säga, han älskar att vara ute och kan sitta/ligga i gräset/ på bron hur länge som helst  (om matte sitter bredvid)

Han kör faktiskt med ett knep när han inte vill gå in. Han lägger sig som en pladuska i gräset och vägra komma. Sötisen.


   Jag vill inte gå in, jag vägrar!


Nu när jag hållit på och dona med jordgubbslandet har han vistats en hel del i hagen och plötsligt verkar det som att ett Liljeholmens ljus tänts för vår Piraff. Något litet pip här och där men mestadels så ligger han faktiskt i sin lilla korg och insuper alla aromerna. Undrar om hundar kan få träningsvärk i nosen *haha


   Ser ni! Det vita till höger i hagen är Piraff som
ligger i sin korg och kikar.


Funderar seriöst på att skaffa en pool till Affe. Undrar just om han skulle slänga sig i den lika glatt som han slänger sig i vattenfyllda diken och i plurret. Klart gossen ska ha en egen pool, eller hur?


   En dålig leksak är en död leksak. Herr Oskyldig i
bakgrunden.


 23,5 grader i skuggan. Tror vi får skippa kvällspromenaden idag.


Tjingeling

  

 
 
Malin

Malin

29 maj 2013 01:12

*Sleepless in Svedala*

Inte gnälla om solen - jag är solcell och jag BEHÖVER ladda mina batterier! Du är ju en Über-klant Jenny, dax att börja lyssna på din kropp innan du pajar helt & hållet.. aja baja!

ha ha ha Affe PLADUSKA :)

Klart Affe ska ha ett halvstryp också ;) och Effa när hon växt färdigt, men det dröjer ju lite. Du får klura ut något du tycker är tjusigt till Affe.

Ny blogg hos oss idag minsann - GRÖNT är skönt!

Tooddles!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Melitta

30 maj 2013 07:38

Inte klaga! nu när sommaren äntligen är här;) ladda ladda inför en lååång,mörk och kall vinter... Blää!
Flitig som vanligt ser jag:)

Du borde vila kroppen lite mellan varven så du kan ge lite extra inför vårruset:)

Ha det gött:)

 
Ingen bild

Jenny

2 juni 2013 17:51

Malin o Melitta.
Nä, inte klaga på solen men det är ju såååå förbaskat varmt :D och man kan inte göra annat än bada med hundarna. Så fort man försöker ta lite längre promenader med dem är deras tungor är så långa att det går att göra både slips och fluga av dem *hehe*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards