Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Jenny - 2 juni 2013 17:45

Jag börjar komma tillbaka i gamla gängor, bli mig själv, helt enkelt, på gott och ont, mest ont. Allt kan enkelt beskrivas med följande formel, normal-Jenny = klantig Jenny, där ooops och hoppsan är de absolut vanligaste uttrycken.

Jag har många bevis på att allt börjar bli "som vanligt" men godbitarna torde vara; favoritarmbandet som hamnade i toastolen, jobbtelefonen som hamnade i containern och fågelmatshållaren som jag körde över med gräsklipparen, ooops.


Hur armbandet lyckades hamna i toastolen är en gåta. På något sätt lossnade det när jag ryckte av en bit papper. Övervägde att spola men vad sjutton det var ju mitt favvo. Hittade en lång tampong på personaltoan som jag fiskade upp armbandet med. Sanerade det sedan i tvål och åter tvål samt dränkte in det i handsprit. Och JA, jag hade spolat innan det landande i toastolen.


   Hoppsan.


Jobbtelefonen är en pinsam historia och jag går numera under namnet telefonmarodören av somliga.
Var ute "på golvet" och fyllde på varor, med mig hade jag den så kallade jourtelefonen. Hade inget bra ställe att förvara telefonen på, så smarta Jenny la den i en av de tomma lådorna. Påminde mig själv gånger flera att jag skulle komma ihåg telefonen innan jag slängde skräpet i papperspressen. En kollega kom in samtidigt som jag gjorde mig av med mina tomkartonger. Vi samtalade om ditt och datt och mitt i en mening, när jag hörde papperspressens malande ljud, kom jag ihåg telefonen, ooops.
JÄVLAR!! Vrålade jag men det var ju försent. Tänkte hoppa ner i containern och leta rätt på den men blev praktiskt taget fasthållen av kollegan. - Herregud, du kan ju dö om någon trycker igång pressen, menade han. På måndag blir det att krypa till korset och erkänna.


Premiärklippte gräset idag och allt gick jättebra ända tills jag körde på något och gräsklipparen tvärdog. En fågelmatshållare, modell spiral, hade "råkat" kilats fast under klipparen och plötsligt låg det röda bitar från gräsklipparens underrede på gräsmattan, ooops.
Vilken tur att jag i förra veckan beställt en ny fågelmatare, världens sötaste, naturligtvis med en hund.
Jag fick i gång gräsklipparen efter några envisa ryck och några välvalda ord. Undrar varför gräset ser så långt och ojämt ut på vissa ställen....


   En fd fågelmatshållare, hoppsan.


   Min nya hållare, som på beställning.
Mycket finare dessutom.


Idag är det inte sol, vilket känns underligt. Men inte så konstigt kanske med tanke på att vi i flera veckor nu fått njuta? av solen, dagligen. Och milde himmel vad varmt det varit. Har inte riktig koll men tror att vi gånger flera legat i toppen på värmetoppen och folk åker utomlands, nu, i dessa tider, tsssss.


   Kl 8.16, strålande sol och redan 22 grader.
Vardagsmat de senaste veckorna. Att njuta
av morgonkaffet i solstolen är faktiskt
inte helt fel.


   En och annan kycklingsallad har väl slunkit ner under de gångna
veckorna.


   Träden nere vid ån har fått full sommarklädsel.


Affe-fisen är en solcell av hög grad och har varken vett eller sans att flytta sig i skuggan. Så i fredags var husse i väg och köpte en pool åt gossen. Gilla eller inte gilla det var frågan.
Första tanken var nog att han fått en  gigantisk vattenskål för han stod på utsidan och lapade vatten.


   Stor vattenskål jag fått.


Tog dock inte många minuter innan han fattade poängen. Vilken lycka, jaga bubblor, hugga i vattnet och plaska med tassen hemma på gården. *happy Affe* Han kör även en ny variant där han kör ner hela nosen under vattnet och blåser ut luft genom näsborrarna, ser helgalet ut. Enda problemet nu är bara att han inte vill sluta bada och det enda ute som lockar är den underbara, äppelformade poolen. Han ska dit konstant.


   Fullt fokus på att konstruera vattenskvätt.


   Affes variant av den klassiska "kaffepannan" Hela nosen under
vatten och sedan blåsa ut luften.


   Ledsnar aldrig.


Ja, just det, mina vänner myggen har anlänt. Så nu är det jag som sitter inne och häckar, resten av sommaren. Vilket kanske ger mig tid att uppdatera lite flitigare samt besöka andra bloggar. Sista tiden har datatiden varit minimal, i snudd på obefintlig, vilket är rätt skönt faktiskt.


   Blev bråttom i lördags morse, hinna äta frukost och lämna in en rad
på V75 innan jobbet. Fick bli en kombo.


   Så här fint har Affe på sin toalett, översållat av små
skogsstjärnor :)


   Power nap i prickiga huset.  


Tjingeling

smiley: Bolt - keystrokes: :bolt

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards