Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Jenny - 22 juni 2013 17:15

Dagens bilder är inget att skryta med. Tog 125 foton och av dem var 95% suddiga och på återstående  5 % ser objekten ut som mupp-hundar. Bjuder er på en del av höjdpunkterna *haha*


   Ett tjugotal bilder på hundrumpor.


   Ett tiotal när de leker kossor och tuggar gräs, helst från samma tuva.


   Och ett femtontal som föreställer allmänt tjafs och svammel.


   Den skygga bengaliska terriern ses skymta i höggräset för ett kort
ögonblick.  Så fort han får vittring av oss försvinner han likt
vinden,
djupt in i de Keräsjokikanska skogarna.



   En av bilderna som INTE hamnar i "fin-albumet"


   Garanterat inte den här heller. Herregud vilken min han har.


   -Sänk ditt huvud, jämthund, för den bengaliska terriern. -Du må icke
fästa din orena blick på mig utan tillåtelse.


   -Se mig i ögonen och säg att du förstått.


   Jag tycker om honom, men han har en förmåga
att platta till mig
något.
Suck, dessa stöddiga terriers.


 

Himlens portar har öppnat sig på riktigt denna midsommardag och det fullkomligen vräker ner. Jag är mycket glad över att vi hann göra det vi tänkt innan regnandet började.


Att säga att Affe-fisen hade restless legs i förmiddags är en mild beskrivning. Hela terriern hoppade av överskottsenergi och det var absolut nödvändigt att lätta lite på trycket.

Tillsammans med husse och Effa begav vi oss av till skogs, trots äckelpäckel kvav luft och tusen miljoner mygg. Kuta, kuta, kuta och därmed tungor långa som lianer i Afrikas djungel. Fanns så klart bara ett botemedel, åka och bada.


   Panik, paaaaanik, jag håller på att tappa min kontaktlins.


   Affe leker bäver.


Plask i plurret, simma och hämta sak, simma tillbaka, lämna av sak och simma tillbaka ut igen och hämta. Jag tror den lilla terriern skulle kunna göra detta tills vattnet frusit till is. Han tycker det är så roligt.


   Simma ut.


   Gira.


   Simma tillbaka.


   -Hjälp! Jag tror jag kanske håller på att drunkna.
Stackars Affe. Det blåste rejält och var säkert inte helt lätt att
simma med apporten i truten.



Effa är en badkruka men gjorde framsteg i dag och tog sig ovanligt långt ut. Fast något simmande eller plaskande är det absolut inte tal om.  
Precis när hundarna badat klart kom störtregnet.


   Effa med marschsteg ut i vattnet.


   Effa i tryggt förvar på bryggan, spanar in Affes bad eskapader.


   Den här bilden på Effa är den enda hyfsade i dagens skörd.


Ha en fortsatt fin midsommarhelg.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards