Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Jenny - 4 juni 2013 21:15

Aj, min hjärna sprängs, min nacke håller på att gå av och axeln ska vi bara inte tala om. Ung i sinnet men kroppen känns som en åttioårings.  Hallå! Jag är ju för f_n  ett  barn ännu, det är inte rättvist.
Gnäll, gnäll och åter gnäll. Skulle ju ha sprungit Vårruset igår. Men det som jag trodde kanske var en släng av pollenallergi, var något annat och när jag fick ont i bröstet, samma känsla som infann sig då jag hade lunginflammation, för en tid sedan, insåg jag att det bara var att ställa in. Men inte sjutton mår jag bättre för det  och dessutom har jag fått något mystifikt i halsen, typ en blåsa eller en "alien". På morgonen trodde jag nästan att det var en fästing. Lyckligtvis vet jag bättre än att de sätter sig på insidan av halsen.


Idag har det varit snudd på kallt och till min stora lycka blåste det nästan stormvindar under eftermiddagen/kvällen, så jag och Affe-fisen kunde ta en välbehövlig långpromenad, äntligen. Att det har var lång tids vila för honom märktes definitivt. Det var liksom massor av uttisprutti i de små tassarna och promenaden avslutades med lite plask i äppelpoolen.


   Vi skulle ta lite fina bilder men objektet
ville annat. Det gäspades.


   Och trixades.


-Är hon kvar ännu...   
Herr Fåntratt!


   Åhhh, vad tråkigt, kan hon inte bara lägga
ner...


   "onda blicken" avskräcker inte foto-matte


   Herr uttråkad.


Min mormor har somnat in efter en kort tids sjukdom. Eller egentligen har hon nog varit sjuk länge men bara inte vetat om det. Hur som helst, eftersom det gått så fort har hjärnan inte riktigt hunnit ställa in sig på att hon är borta. Så igår när jag var ute och skördade den första rabarbern kom jag på mig själv med att fundera på om kanske mormor också ville ha lite rabarber....  
Omgivningen har inte heller hunnit med i hennes frånfälle och att lämna beskedet att hon gått bort till människor som frågar hur hon mår är varken lätt eller roligt, speciellt inte när det sker under arbetstid och kön bakom ringlar sig lång. Mormor skulle förövrigt ha haft namnsdag just idag, på Solveig-dagen.


   Blommor från dagens promenad.


   I mellan träden skymtar ett rådjur. Hade fått en kanonbild om jag
bara kommit ihåg att jag hade kameran på axeln. Nu gick
tyvärr värdefulla sekunder till spillo, synd.


Hej hopp ha det gott!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards