Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Jenny - 28 juni 2013 18:30

är bara totalt KAOS....

Jag är glad att mitt huvud sitter kvar på min kropp. Jag är glad att jag inte dött tillföljd av en hjärnblödning och jag är glad att jag inte sagt något i vredesmod som jag bittert fått ångra när lugnet åter lagt sig.
Igår var en dag, omöjlig att beskriva och kategorisera. 
Jag är inte mycket för alkohol men hade jag varit det och haft ledig dag idag hade jag nog hällt i mig en flaska eller så. Kanske hade jag behövt det också för sömnen ville absolut inte infinna sig under natten.
Så kan det bli ibland när man arbetar med människor, men oftast går det ju bra. Det är dock när alla "godbitarna" klumpar ihop sig på en och samma dag och inom loppet av några timmar som det blir "intressant.
Dessutom har jag igår bevittnat något som jag "fört" vidare samt tackat nej till något där hjärnan sa ja men hjärtat nej, eller var det tvärtom. Hur som haver, nej blev det.

Jösses vilken dag det var.


   En himmel, samma tidpunkt, olika vinklar.


   Jag smaskade i mig en stor glass.


   Klart Affe skulle ha en egen strut.


   Hmmm, om den inneboende i prickiga huset är en   
puppy angel kan väl kanske diskuteras :)


   Här är position ryggläge intaget.


Efter jobbet igår åkte vi iväg och badade. Jag har därmed premiärbadat *yey* Kallt som satan.


   Bevis på badandet. - Nej, det är igen nöffsagris,
det är jag, på hedersord :)


Nåväl, Affe simmade och plaskade som en galning i vattnet, hade med andra ord hjärtans trevligt. När vi kom hem märkte jag bums att något inte var som det skulle med honom. Svansen hängde som en slak banan, den såg helt död ut och han var märkbart olycklig.
Hemmaveterinär -Jenny har fått lära sig något nytt, fenomenet vattensvans. Vattensvans är en inflammation i nerverna i svansroten och uppstår troligen vid nerkylning och/eller överansträngning. Stackars lilla Affe-fisen. Nu äter han medicin och mår redan bättre. Men har de väl fått åkomman vattensvans har den en tendens att återkomma. *skit oxå* Det var liksom kronan på verket igår, efter allt elände på jobbet.


   Mot målet med bestämda tasstag.


    

   VAR är min apport?


   Leta, leta.


   *Hittade*


    

   Plyschboll funkar oxå.


   Gissa VEM som pinkade i vattnet!! Äckel-fia.


Sedan har jag faktiskt något annat att berätta men jag tror jag ska hålla er på halster ett tag till. *hehe, stygga Jenny*


Jag vet att några av er säkert blir utled på mina bilder, då de ligger på flera ställen. Men eftersom ingen såklart får missa någon av mina "betydelsefulla" bilder, blir det lite kaka på kaka för somliga som har flera kanaler, än bara bloggen (som exempelvis mor & far)


Happy fredag på er och ha en trevlig helg,
somliga jobbar ju.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards