Alla inlägg den 14 september 2013

Av Jenny - 14 september 2013 16:00

Känsliga varnas. Ruben analyserar död älg...



Imorse var Ruben och hälsade på herr älg igen. Den här gången rådde det ingen tvekan, han viftade på lilla svansen så fort han fick syn på älgen och gick direkt fram för att analysera den. Tungan var tydligen intressant för den fick sig en rejäl omgång och var inte långt ifrån att lossna när Ruben inledde en seg dragkamp med den. Jösses han är stark den här hunden.

Hemma igen var det bara att stoppa Ruben i duschen, han var totalt nerblodad.



En färsk men späd talltopp till frukost, har jag rätt?  


Gapa stort och säg aahhhhhhhhhhh. 


    Doktor Ruben ska analysera din tunga.


   Och möjligtvis ta med mig den hem, om jag kan...


   Efter en blodig analys av älgen ser man ut så här.


   Nybadad och fräsch som en nyponros.


   Fniss..


Lämnade hundarna en dryg timme och åkte till stan. Snacka om partners i brott. Affe öppnade tjänstvilligt grinden till hallen så Ruben fick fri tillgång till alla mina skor på skohyllan. Det var skor all over the place när jag kom hem, grrrr. Och kiss på mattan hade kommit också grrrr igen. Tror dessutom varenda doja blivit av med den där plastpluppen på skosnöret. Morrrrr.


   Så här fint blommar det än. De inköpta
kärlekspelagonerna har verkligen
varit kärleksfulla hela
sommaren.


Var och la två nya spår. Den här gången fick Ruben ett enkelt (men lite för långt) korvspår. Gick väl så där. Han fattar inte riktigt än, det märker man. Men han blev hysteriskt glad över spårslutet, en burk med korv och rå älgfärs.


 

Affe fick ett lite längre spår idag och chockerar mig genom att spåra så bra. Idag gick han nästan mitt i spårkärnan och när han tappade ringade han in och kom tillbaka igen. Vad har hänt... Han hade till och med tid att hitta några av godisarna jag lämnat i spåret. Spårslutet är dock inte jättekul. Hade samma med bekymmer med min förra hund, som också han hellre hade fortsatt att spåra.


   Affe är beredd.


   Tråksak, har du inget roligare åt mig.


   Yin och Yang


Happy lördag.
  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards