Alla inlägg den 23 april 2016

Av Jenny - 23 april 2016 21:37

Oj, vad skönt att vara ledig. Vaknade i vanlig ordning 03,03 men lyckades hålla mig i sängläge till ca 6,30 Och innan "hotell" frukosten fick jag med mig Ruben på en promenad.


  

När jag låg sjuk och däckad i Thailand hittade jag en app med snorbilliga roliga, helt onödiga saker. Jag klickade hem en massa, så nu är det julafton i brevlådan nästan varje dag. En av dessa totalt onödiga prylarna är äggformaren. Den gör perfekta små runda ägg i stekpannan, varje gång, vilket är livsavgörande för smaken. Eller inte, men fina blir de. Den invigde jag imorse, vilket syns om ni synar frukostbilden ordentligt.


   Han ser fasiken lite obehaglig ut med bara ett
lömskt litet öga som syns.



Dagen har rullat på och jag har egentligen inte fått något konkret gjort mer än att städa och plocka lite.

Har haft inspirationsbrist för hunderiet i flera månader men så idag, plötsligt, kom känslan tillbaka. Jag blev sugen på att göra än det ena än det andra. Vilken underbar känsla. Nu ska jag bara mecka ihop, jobbet, hundarna och energinivån, så att det funkar.


   


Nämnde tidigare en kamp med försäkringsbolaget och den extra försäkringen jag tecknat. Helt värdelöst, aldrig, aldrig teckna en sådan igen. Jag fick ersättning för vården och tre förstörda semesterdagar á 400:- Jag var dålig i 6 dagar.
Totalt 2607:- fick jag tillbaka. Skit! Men tror faktiskt inte att jag orkar ta det vidare, trots att jag faktiskt har dokumentation på att jag varit dålig mer än tre dagar.


   Vi är inte redo för beach 2016, varken jag
eller Ruben



Och ungefär här dog motivationen att blogga. Återkommer en annan dag.....
Tjingeling.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards