Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Jenny - 8 oktober 2008 19:37

Fy sjutton vad trött jag är. Känns som kroppen vägen ungefär ett ton eller kanske två. Skulle vilja se Greys Anatomy men det är över en timme innan det börjar så det känns lite osannolikt.

Var till vårdcentralen idag. Jag har mystiska prickar på hela kroppen som inte vill försvinna snarare tvärtom. Fick en jourtid och väl där behövde jag bara vänta en timma. Läkaren kallade det för sexveckors virus. Det hade något fint latinskt namn oxå men det minns jag ju naturligtvis inte. Drabbade oftast individer i tonåren och har man väl haft det kan man inte ha det igen. Finns inget botemedel utan det måste ha sin gång, i just precis sex veckor. Jättekul att se ut som en prickekorv på armar och hals. Ryggen och magen (som är värst) går ju iallafall att dölja. Sammanfattning: Mycket fattigare (ta ledigt från jobbet + betala läkarbesöket) och lite klokare.


Ha ha nu hittade jag namnet på mitt virus:  Pityriasis rosea. Låter som en blomma med ätbara frukter =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards