Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Jenny - 16 oktober 2008 14:43

Jag blir så irriterad. Skulle idag inhandla ingredienser till chiligryta med kycklingfärs. Men fanns det då kycklingfärs i den "stora" Ica butiken? (där jag själv för övrigt råkar jobba) NIX! Högg så klart tag i ansvarig för avd. Nej, svarade denne. Tar jag hem sex måste jag slänga fyra. Det finns faktiskt strimlad kyckling. Men hallå! Själva poängen är ju just kycklingfärsen. Grrr. Skulle även ha kycklingköttbullar till Emils spårslut, fanns inte. Okej, kycklingkorven då. Nehej, inte den heller.

Ilsk åkte jag vidare till systemet. Inte för att de har kyckling där men väl absolut vanilia, till helgens aktiviteter. Skratta eller gråta, det är frågan. Det fanns naturligtvis inte heller. Gasen i botten till finska sidans motsvarighet och där behövde jag iallafall inte bli besviken.

Men detta får mig att fundera på om vi allmänt tappade här uppe i norr, bakom flötet, efter i utveckligen ELLER? Törs vi verkligen inte prova annat än samma gamla vanliga falukorv, hemkört och mamma scans köttbullar?

Jag vill flytta dit där det finns kycklingfärs, kycklingkorv, absolut vanilia, glasskex och viktväktarnas fullkornscrunch vanilj.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards