Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Jenny - 15 oktober 2008 13:53

Börja laga minst en ny maträtt varje vecka.

Jag är en notorisk receptutrivare och samlar alla godheter på hög. Ibland sorterar jag högarna och delar in dem i exempelvis: matpaj, bulla, bröd, att prova inom snar framtid eller välbeprövade favoriter. Jag prenumererar på x antal mattidningar, så mina högar växer i rask takt. Igår sorterade jag ut några maträtter jag ska  inleda med att laga. Handlingslistan är skriven, den blev lång och nu är det bara att orka ta sig till stan och handla.

Följande ska jag laga framöver:

* Chiligryta med kycklingfärs

* Laxlasange

* Västerbottenostgratäng med viltskav (och kantareller)

* Laxlåda

I övrigt försöker jag njuta av min höstsemester. Vilket egentligen innebär att jag far som ett torrt skinn mellan olika aktiviteter. Måndagen till exempel innebar gym, ridning och spår i skogen med hundarna. Satt inte på min rumpa under långa stunder den dagen. I dag har det blivit hundpromenix och ridning. Skulle i kväll behöva ta mig till stan för att träna lite lydnad med Emil. Men just nu gottar jag mig bara, dricker kaffe och surfar runt lite =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards