Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Tandkräm i toastolen..

Av Jenny - 9 februari 2009 14:40

Att tappa saker i toastolen just innan man är på väg på 40 års kalas är klantigt, dumt och onödigt. Utrustad med rejäl plastpåse och finkjolen uppdragen till midjan försökte jag febrilt få tag i den lilla flaskan med tandkräm. Hade det varit en vanlig tub hade det antagligen varit enklare, nu var det stört omöjligt att få något grepp. Det fanns bara en sak att göra SPOLA! I mina drömmar... Någan annan metod än att göra det naturell, oskyddad fanns inte. Så bort med påsen uääääääck och ner med hela armen och handen i toan. Och JA  jag fick upp flaskan och JA jag slängde den givetvis. Synd på en nyöppnad flaska.

Efter toastolsgrävande tyckte jag mig vara förtjänt av en Baileys "on the go" dvs en rejäl mugg med isbitar och tillhörande lock samt någon dl (dvs en skvätt) Baileys som intogs under transporten till kalaset. Jag körde inte.

40 års kalaset passerade utan större incidenter och fadäser. En liten händelse fick mig dock att fundera på kvantiteten Baileys en person är avsedd att inmundiga.

Efter maten var avklarad kom nämligen de lite starkare (sötare) dryckerna fram där ibland Baileys YES!  Men hallå, vilka små glas, hur kan man servera guds dryck i yttepytte små snapsglas. Försökte förmå värden att lämna kvar flaskan vid mitt bord så kunde jag sköta resten av serveringen. Men si det gick inte...


 
 
Ingen bild

Majsan

9 februari 2009 22:22

Hej Vännen
Tycker nog du borde ta kontakt med tillverkaren av baileys å få det sponsrat ;) du kan säkert göra nån fin reklam å slogan åt dem..
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards