Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Sjuk vovve!

Av Jenny - 14 oktober 2009 09:24

Dags igen, en fyrbening som inte mår bra Gråter 

Strax efter ett i natt vaknade jag av att Emil inte mådde bra. Han får något skumt (han har haft det tidigare men inte så kraftigt) i halsen/svalget, tror jag. Jag inbillar mig att han har svårt att svälja och får liksom skjuta fram huvudet för att hjälpa till, han slickar sig kring nosen, kan inte komma till ro och tuggar i luften i mellan åt. Något litet krax kommer det också.

Tillslut imorse kräktes han. Kom upp en liten barrbit men jag är tveksam om det är den som orsakat hela pådraget? Nu ligger han rätt vissen och sover i kökssoffan. Hade han varit vilken annan hund som helst hade jag redan varit i Gammelstad. Men nu är han ju inte det och i hans tycke klassas veterinärerna som de värsta av fiender. Ska någon av dem komma närmare än tre meter krävs munkorg (lätt att kolla halsen) eller lugnande/sövning. Och det vill jag inte utsätta honom för i onödan.

 
 
Ingen bild

melitta

14 oktober 2009 18:45

Hejsan! Vad roligt att du varit saknad på jobbet:) du är ju en trevlig o glad prick så det är ju inte så konstigt:) Tråkigt när Emil är dålig igen...vi hoppas på att det inget jobbigt är. Hörde att du kör Volvo nu för tiden:) Är du nöjd? Ha det gött! kram

 
Ingen bild

Jenny

14 oktober 2009 19:02

Har en bokad tid till G-stad imorgon men förhoppningsvis får jag avboka den =)
Njaa, ang det där med bil. Det är liksom bara att hålla till godo ;) Du vet det där med febern...
Har inte hunnit flänga så mycket ännu, men det går att göra omkörningar och hundburen fick plats, det är det centrala =) Så ja, är nog rätt nöjd. Fast *viskar* den är lite gubbig =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards