Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Lukta gurka!

Av Jenny - 21 oktober 2009 19:30

I dag har jag verkligen gjort skäl för min lön, har uträttat massor och mestadels i det fördolda.

Det är ytterst, ytterst sällan jag har förmånen att känna att saker och ting går min väg. Men idag tror jag att jag kunnat fixa och lösa vilka problem som helst. Skryt? Ja, kanske lite, men känslan är så sällsynt att jag måste få gotta mig lite i den.

Nu till något annat, att falla för reklamen.

Prenumererar på ett utskick från ett internetföretag som bland annat säljer parfymer. Nu hade detta företag ett erbjudande, köp tre dofter betala för två.

Det är speciella parfymer som ska fånga dofter från livet som exempelvis sommarregn, fuktiga växter, unga skott osv. I beskrivningen på ena doften jag valde stod det "En härligt frisk och grönskande doft som påminner om en somrig grönsaksträdgård i gryningen och doften av världen precis innan den vaknar" Hur underbart låter inte det? 

Och det luktar GURKA, vem f-n vill gå omkring och lukta som en nyskivad gurka på en leverpastejssmörgås?

Nu är läget så att flaskan hade läkt ut hälften av sin (gurk) vätska, så jag får reklamera eländet. Undrar om de accepterar att jag väljer en annan doft Flört

Snart är det dags Greys och innan dess måste jag prova ut morgondagens outfit. Åker på utbildning till storstan (läs Luleå) och då måste man ju piffa till sig lite.

Om någon nu undrar hur mina träningsvärkiga ben mår, kan jag meddela att de mår uselt. Skulle behöva en handikapplift för att ta mig upp och ner i sittande ställning och trappor är rena döden. Men värre än så här blir det inte, tack och lov Glad

 
 
Ingen bild

melitta

22 oktober 2009 10:40

Gurka!!! nee det vill man ju inte lucka;) tur i oturen att det vart reklamation av den:) Vad roligt att få piffa upp sig lite:) Ha en bra dag! Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards