Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Lyx fredag....

Av Jenny - 30 oktober 2009 10:45

Så var det fredag och jag har gjort bort alla "borde" saker redan igår, skönt. Så idag ska jag enbart göra roliga, otvungna saker Skrattande som ligga på soffan, fixa pumpan, köpa ny hundkorg, tända ljus, äta gott, ja ni förstår....


Kan meddela att mitt knä åter havererat Gråter Kände av det igår redan när jag körde roddmaskinen på gymmet. Idag skulle jag springa men si det gick inte alls. Eller gick och gick, hade säkert kunna pressa mig men lite vett har tydligen i alla fall lyckats tränga in i spånskallen. Knäet vek sig sedan rejält när jag gick i trappen och det är inte ett bra tecken.


Har redan börjat våndas lite inför måndagens veterinärbesök. Min lilla, vita, söta bebis terrier Flört övergår till värsta demon hunden. Att lyssna på hans hjärta och lungor är stört omöjligt eftersom han morrar konstant och att göra något med honom utan munkorg är inte att ens tänka på.  När han för en tid sedan ätit giftig blomma och slutade morra när veterinären klämde och kände på honom förstod jag att han var riktigt dålig.


Igår blev vi medbjudna på spår, i det fina oktobervädret. Vilket jag tyvärr fick hoppa över. Förstå hur det svider i ett spårnördshjärta att tacka nej till ett sådant erbjudande. Men med tanke på Emils symptom vågar jag inte riktigt utsätta honom för det.


Tycker mig märka att Emils beteende (speciellt gentemot mig) har ändrats sista tiden, till det bättre. Han är mer "tillåtande" och söker mer kontakt, vill bli kliad och klappad. Idag provade jag till och med att massera längs ryggen på honom och han stod kvar. Men man märker lätt när det blir nog. Efter snart 4 år får jag nog säga att jag börjar kunna läsa min hund rätt bra.

Bara han nu får bli frisk så vi kan ta oss ut i spårmarkerna igen. Skulle vilja få gå lite viltspår också, än är det älgjakt så hopp finns. Det är ju så klart fel att hoppas på en skadskjuten älg men lite bloddropp och några hundrameters spår är väl inte för mycket begärt Oskyldig


Ha skön fredag..

 
 
Ingen bild

majsan

30 oktober 2009 16:44

Hej! gör ett nytt försök idag :/ hade skrivit ett långt inlägg i går när allt bara försvann mitt i alllt.. hoppas allt blir bra med Emppu. Det är bra med oss :) Å jag vill bara meddela att den där Jansson hon är forfaranda lika flitig hon ;) Har saknat dig på jobbet Kram å Trevlig helg// Majsan

 
Ingen bild

Jenny

30 oktober 2009 16:52

Flitig å flitig ;) Du vet, man kan ju sitta i bastun en timme oxå =D
Synes på onsdag, om inte förr =)
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards