Direktlänk till inlägg 7 september 2010

1 kvadratmeter

Av Jenny - 7 september 2010 10:30

är ytan Affe vistas på. Vet inte hur ont han har (trots medicinering) men han är väldigt lugn, rätt låg och finner sig utan stridigheter att vara inhägnad 24 timmar om dygnet. Beror väl kanske delvis på att han är van, stackaren eftersom han redan gjort det ganska precis halva tiden av sitt liv.


De ringde från Strömsholm igår och ville boka in ett rehabbesök innan vi åker tillbaka hem. Vilket visserligen innebär ca 5 nya timmar i bil men är ändå helt klart värt det. Bra att veta hur jag ska massera och stretcha samt hur de ska gå tillväga i Gammelstad, dit vi förresten kommer att behöva skaffa klippkort.


Och eftersom Affe kommer att behandlas i just G-stad fick vi med en journalkopia som jag nyss ögnade igenom. Veterinären har efter mitt mindre utbrott (då hon tänkte skicka hem oss med kosttillskott och smärtlindring) skrivit ”matte åkt från norra Norrland, mkt orolig bogleden ändå. Inf om att alltid finns risker för komplikationer etc efter operativa ingrepp, samt 1-2 mån rehab efter artroskopi av leder. Matte införstådd med detta men vill gå vidare med artroskopi även efter denna info”  

 

Hemresan    är planerad till någon gång under kommande helg och som co-driver har jag denna gång min far. Skönt med sällskap men en fasa för mina åkrädda nerver. Kanske skulle inhandla en Baileiys flarra  och låta far köra hela vägen.


Tog nyss en paus i bloggandet och ringde G-stad för att boka in rehabtid till nästa vecka. Och naturligtvis med min vanliga tur visade det sig att den ”riktiga” rehabpersonalen var ledig hela denna månad och det dessutom var helt stängt en av veckorna. Någon som har ett badkar att låna!


Det är jättefint väder   här idag men vi har redan förbrukat vår tillåtna 10 minuters promenad, snyft. Så det blir till att uggla inne resten av dagen. Tänkte eventuellt baka något och sy en tröja till Piraffen är ett måste eftersom plåster inte vill hållas kvar på stygnet och baktassen vill klia ganska flitigt. Lite klickerträning står också på dagsschemat.


  

Rakad och snygg, stygnet i mitten ungefär.



Ha en bra dag.

 
 
Ingen bild

Monica

8 september 2010 12:29

Jenny o Affe! Lycka till med rehab träningen,tänk vad mycket hjärngympa du har tid att träna med honom:) (fast jag förstår ju att ni vill vara ute och röra på er)/ha det gott

 
Ingen bild

Jenny

8 september 2010 18:49

Tack :) He he, jo mycket hjärngympa blir det. Synd bara att mattes vikt inte påverkas av den aktiviteten (inte åt rätt håll i vartfall ;)

 
Ingen bild

Ia

9 september 2010 16:58

Ni är mycket välkommna till Nikkala för träning i varmbadet=) Det är bara att ringa o boka tid=)Tycker oxå att du kan vänta med den där B.....flaskan tills du kommer hem!! Det kanske är andra som oxå vill smaka(fniss,fniss)
Nu tycker jag att du ska hälsa din Piraff från dagmamma Ia!!

 
Ingen bild

Jenny

10 september 2010 10:12

Ia, vi kommer och badar, bara jag hittar en flytväst till honom :)
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards