Direktlänk till inlägg 16 september 2010

I bokhyllan...

Av Jenny - 16 september 2010 17:00

Två fötter och åtta tassar trampar åter norrlands mark, för ett tag i alla fall. Kom upp i söndagskväll och med mig hade jag min far som agerade chaufför och tur var väl det för vädret var definitivt inte på vår sida. Det praktiskt taget öste ner    hela vägen och mina däck är inte de bästa. Men resan gick bra och det var trevligt med sällskap.


Under min bortavaro har badrummet äntligen färdigställts dvs. de har rivit upp golvet och lagt in golvvärme (igen) den här gången fungerar det.


I morgon åker vi (jag och Affen) till Gammelstad för rehab. Tanken är att han ska simma   för första gången i bassäng och även få lite massage.

Jag har fått egna massageinstruktioner från Strömsholm men det är inte helt lätt genomföra dessa med en överenergisk terrier kan jag meddela.


Affe har fått en present av min pappa, värsta häftiga gula flytvästen. Detta är något han måste ha när vi rehabtränar hemma i badkar. Nu har jag inte något eget badkar men vi ska snyltgästa på ett i Nikkala.


Baltic Hundväst Special

                  Affens piffiga flytväst


Bokhyllan fyllas på med böcker alltefter situationer i livet märker jag.

Det inleddes för en herrans massa år sedan med “att skaffa hund” böckerna och fortsatte sedan raskt med hundens sjukdomar eftersom min Chihuahua råkade ha epilepsi och lite andra skumma åkommor. Fanny, min virvelvind gjorde att böcker om aktivering och trix inhandlades. Sattyg och djävulskap var ett faktum om man inte aktiverade henne som valp och dessutom var och ÄR hon fortfarande barnsligt förtjust i att göra konster.

Emil, min Emil    medförde en uppsjö av böcker, inte i bara ett ämne utan flera. Vi har böckerna om beteenden (och framförallt då om aggressioner) böckerna om ledarskap, böckerna om klickerträning samt böckerna om spår.

Nu verkar en ny avdelning i bokhyllan inledas. I dagens post fanns boken Rehabilitering för hund, som verkar mycket intressant och bra. Finns det verkligen fler kategorier, kan man undra?


Rehabilitering för hund

         Boken om hundrehab

 

Det är fortfarande stillhet som gäller för Affen och husse har stränga order att ignorera hund när han kommer hem (ganska svår uppgift för husse som känner sig elak när han inte hälsar   ) Hans ankomst utlöser nämligen en frenesi av glädjeyttringar från lill-Affens sida och han far omkring som en hare på knark i sin bur, hoppar studsar gör kullerbyttor,  ja allt och inget av detta är ju lämpligt för hans ben/bog.


Pappa har åkt hem, hundarna sover och sambo jobbar, himmel vad tyst och stilla det är. Inte direkt uppiggande. Borde putsa fönster men uj så tråkigt. Nya gardiner till de nyputsade fönstren ska också sys men det är ju om möjligt ännu tristare. Så detta får vänta till en dag då jag helt enkelt känner för att göra trista saker.


Återkommer med rehab rapport

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards