Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Plask!

Av Jenny - 17 september 2010 18:00

Tog tag i tråksaker direkt på morgonen och putsade fönster, så rent och fint det blev   


Sedan bar det av till Gammelstad och rehab med Affe. Hon på rehab vill så klart börja med att titta på hans gång, vilket inte var det lättaste. Han gick på bakbenen, hängde i kopplet, stretade och drog så det blev omöjligt att se något överhuvudtaget.


Nästa steg var att klämma igenom honom (trodde hon ja) Affen satte omgående in diverse attacker. Himmel, det är ju jobbigt med en hysteriskt glad hund (trodde aldrig jag skulle säga detta) och jag bad faktiskt om ursäkt    för hans burdusa hälsande (rakt upp i ansiktet, man får blåöga eller näsblod om man inte hinner parera) Han blir liksom galen fast inte på ett argt sätt. Han påminner om den där raggiga prärievargen i någon tecknad Disneyserie, tungan hänger, öronen flaxar, ja ni förstår vad jag menar.


Ner med hunden på ett water treadmill, en typ av badkar med ett löpband i botten. Vattenhöjden varierar, Affe hade vatten till magen ungefär. Bandet sätts igång och hunden ska gå framåt och på så sätt träna upp muskulaturen, på ett mycket skonsamt sätt.


  

                    Bild på ett water treadmill, dock inte en Piraff på bilden


Först fick han bara vara i lådan utan vatten, för att vänja sig, sakta fylldes vattnet på (ca 27 grader) Bättre fly än illa fäkta, hehe. Men det fanns ingenstans att ta vägen och med lite muta (frolic) gick det riktigt bra och han tyckte inte att det var det minsta obehagligt.


Men att sedan gå var svårare, hade lite problem att hitta balansen och gick extremt brett med bakbenen. 7 minuter effektiv tid promenerade han. Drack naturligtvis en del klorvatten också, pucko.

När sedan vattnet sakta sjönk undan blev det hela plötsligt jätteroligt. Dags för duschning, torkning sedan massage och stygntagning. Men Affen ville annat, uppspelt och dessutom blöt, galen, tokig terrier.

På något mirakulöst sätt fick jag honom i alla fall lugn så hon kunde ta hans stygn och faktiskt lägga ner honom på sidan och massera lite, alldeles stilla låg han Piraffen    Duktig vovve och matte var lika blöt som hunden och dessutom svettig och röd om kinderna.


Nu återstår att se hur bogen svarar på denna behandling, han lär få träningsvärk den lilla kraken.


Husse undrade när vi kom hem om han tagit simborgarmärket? Njaa inte ännu men när vi förbrukat vårt just inköpta klippkort på 10 gånger lär han vara förtjänt av mer än bara simborgarmärket.


Undrar just hur många hundar som blir exalterade och överlyckliga när de får komma till djursjukhus och träffa personalen där? Min blir det i alla fall, trodde kanske att det skulle ha mattats av i och med Strömsholm och allt vad innebar, men icke   


Nu ska jag fortsätta med tråksakerna och börja sy gardiner.


Ha en trevlig kväll.

 



 
 
Ingen bild

melitta

18 september 2010 06:47

Hejsan! sugen på extra putsning? så vet du var vi bor;) hihi.. Det är ju sååå tråkigt. Hoppas nu allt går vägen med Rehab:) tycker lillen att det är nå skoj då? Vi ska på Söndag mot era trakter ev. Så kom förbi o gör dagen lite trevligare om du har tid! Kram

 
Ingen bild

Jenny

19 september 2010 08:35

Hello! Har nog fönsterputsar behovet stillat för ett tag framöver :)
Kanske tittar in om jag nu inte är på Ikea, vilket är söndagens stora händelse =D Har nämligen blivit lovad hundvakt av "jägaren" så jag kan skrota på i lugn och ro. Tanken är att huset ska börja bli färdigställt, äntligen.
Affen hade inget emot bad och behandling mer har myror i baken och är hysteriskt glad vilket försvårar allt ;)
Kramen..

 
Majsan

Majsan

21 september 2010 19:50

Hej, den där mackapären vore ju toppen för kroppen :0) borde j den borde finnas för mig oxå kramis

http://lillalucas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards