Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Vilken dag!

Av Jenny - 28 april 2012 20:00

Jag hade tänkt knåpa ihop ett rätt pessimistiskt inlägg men det går ju inte, inte nu när det varit strålande sol hela dagen och dessutom jättevarmt. På det hela taget har det varit en helt underbar ledig dag.

   Fanny och Affe myser i solen.

 

Inledde med morgonträning på gymmet, frukost, sedan en springa-lös-promenad för Affes del och efter det lapa sol, sol resten av dagen. Avslutade med en smaskig middag bestående av hemmagjorda pommes, älgstek, karameliserad rödlök, massor med vitlökssmör och bea, en middag som inte går av för hackor det kan jag lova.

 

Kinderna hettar och hela kroppen känns varm, nästan som när man är utomlands och jag kan låta meddela att jag som pricken över i ser ut som en kokt kräfta i nyllet. Jag tror till och med att Affe blivit lite svedd på nosen av solens heta strålar. Nä, det negativa får helt enkelt vänta till en annan dag för idag är jag bara glad.

   Vad jag har i munnen? Inget hurså?


 

 

   


Vissa av er har säkert redan sett bilderna i dagens inlägg, ni får helt enkelt scolla eller njuta av bilderna på nytt ;)

 

På morgonens promenad fick Affe kuta lös, vilket han naturligtvis gjorde med besked. Bitvis sprutade det fullkomligen lera om honom. På ett ställe inne i skogen, där det var vindstilla och solen gassade, passade jag på att sätta mig ner en stund och bara njuta av solen och det vackra vädret. Och på det är han bra, Affe alltså. När jag stannar upp så där, blir även han lugn och sätter sig ner, inget pip och inget dragande i kopplet, mycket positivt.

När vi suttit där en stund upptäckte jag en fjäril, stackaren. En ensam fjäril bland snömassorna.

 

I gårdagens inlägg (för ett år sedan) berättade jag om spårpremiär för Affes del. Om ni klickar på länken HÄR hittar ni det inlägget med tillhörande bilder. Så här ser det ut på samma ställe i år DVS. MASSOR AV SNÖ KVAR, suck.

  Snö och åter snö.

Stans snyggaste gummistövlar det HAR garanterat JAG. Så snygga att jag till och med bar dem offentligt igår.

Gummistövlar med terriers, så klart.


Att jag syns på bild är sällsynt, så håll tillgodo :)

Kärlek! 

  

Och pusskalas.


Reservation för konstiga formuleringar och stavfel. Precis när jag var klar med inlägget försvann det och jag fick börja om. Synnerligen oinspirerande.


Ha det bäst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards