Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Dax för tisdagstema!

Av Jenny - 2 oktober 2012 17:15

Inleder med en trudelutt, för att komma i rätt stämning. Något omarbetad, men ni känner säkert igen den:


Jag är en tuff hund i lyxförpackning.
En tuff hund i snyggt fodral.
Jag är ett litet stycke dynamit maskerad till sockerbit.


Dagens tisdagstema är förpackning och har man tidigare kanske misstänkt att jag är så kallad hundnörd, genom hundinspirerade bidrag, så får man det definitivt bekräftat denna gång. Mitt bidrag till dagens tema blir således mina hundar, förpackade i rejäla, heltäckande overaller.  


   Fanny & Affe förpackade i overaller!


Långsökt?  Ja, kanske en aning, men nog är de förpackade och detta bara för att matte är gruvligt less på att bada två lergökar efter varje promenad.


Men att få till en bra bild är en annan femma. Önskvärt är ju att båda, åtminstone, tittar åt samma håll. Vilket inte alltid vill sig trots diverse hot om indragna måltider och uteblivna tuggben.


   Upp & ner, ner & upp, grisen gal i granens topp.....



Här hittar du andras bidrag på temat förpackningar.  


Här slutar det som är relaterat till tisdagstemat men givetvis får du fortsätta läsa om du vill.


Vi, jag och hundarna trotsade tråkvädret både igår och idag och gick den lång-långa promenadsvängen, gäller ju att passa på nu när det uppehåll i älgjakten. Så himla skönt det var och gissa om jag saknat det.

Fanny fick vara lös hela vägen bort och tillbaka, båda dagarna. Eftersom hon aldrig sticker behöver hon bara koppel  på "stora" vägen. Det enda som egentligen får henne att tappa öronen är när hon hittar något delikat att antingen äta eller rulla sig i. Det sist nämnda gör hon så ofta hon bara kan. Hon borde egentligen konstant vara förpackade i en heltäckande overall. Lilla stinkFia.


Affe fick vara lös en liten stund idag och rasade som bara en Affe kan. Hans problematik är inte att gnida sig i diverse substanser, utan vattenfyllda, geggiga diken. - NEEEEEEJ, GÅ INTE DIT!!! Halva Keräsjoki måste ha hört mig vråla. Hoppas verkligen att han inte börjar markera någon hälta efter dagens äventyr.


Mitt eget knä hänger med och jag antar att jag måste lära mig att leva med en viss grad av konstant smärta. Men så länge jag kan gå dessa långa, ljuvliga hundpromenader ska jag inte klaga ett endaste dugg.


Onsdag imorgon, vart tar dagarna vägen egentligen......


Tjenixen.

 
 
Ewa

Ewa

2 oktober 2012 22:53

Det var bland det fränaste jag har sett! Urtjusiga båda 2!! :-D

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

3 oktober 2012 06:29

många saker hade jag trott.., men inte att du var lat..
Ha ha ha - overaller på hundarna för att du inte giter
bada lergökar *skrattar*

.. o fyyyyy dig att kalla Doggy för Yoda - även om du försökte
släta över det med att han var "väldigt söt".. *fnys*
Han kan väl inte hjälpa att han har lite grävling-ärr i öronen heller.. öra m ärrvävnad "viker" sig inte som vanligt öra
Dessutom är Yoda-benämningen upptagen av min kompis hund:
http://alliceinwonderland.webblogg.se/images/2008/sammy1_1202064941_10941757.jpg

Jag brukar ju faktiskt allt som oftast få till dom där bilderna på alla TRE hundarna, men ibland kan man ju bjuda på ett skratt och lägga ut dom mindre lyckade bilderna - det gör jag så gärna.

Hur går det med Affe's hälta?

Todiloo - off to work!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

melitta

3 oktober 2012 08:14

Mååååå:) så ur söta det är:) Fanny ser lite ogillande ut;)
Hur gick det att jobba på halvtid? håller knäet?

Vå måste ju ses å göra favvo i repris:) Mysigt å prata allmänt om livet med dig:)

Ha det gött!
Kram

 
Pirjo

Pirjo

3 oktober 2012 12:20

Hej! Den första bilden var väl bra, de är ju för söta:) Sa till Isa att vi ska nog skaffa en overall till Trassel oxå. Vabbar idag, Robert hade feber igår. Han mår dock bättre nu så om det inte blir någon försämring så kan vi träna imorn bitti. Vill inte göra det om febern kommer tillbaka för han brukar feberyra och kan bli rädd om han vaknar och ingen är hemma. Hör av mig ikväll. Kram

http://www.gransdalen.kennelsida.se

 
Ninnie

Ninnie

3 oktober 2012 14:13

Snyggt och praktiskt förpackade en sån här regnig höst!

http://www.ninni-e.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards