Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Hundfoton, vad annars?

Av Jenny - 12 oktober 2012 20:15

Har varit ledig idag och nu när dagen lider mot sitt slut måste jag återigen förundras över hur snabbt arbetsfria dagar tar slut. Vips så är dagen till ända och det är dags att dra täcket över huvudet.
Och vad har jag egentligen gjort idag?


   Knäckt men inte av! Det ska bli mitt nya motto.


 

Eftersom solen hedrade oss med sin närvaro idag, tog jag med båda vovvarna på en långpromenad, vi var ute i nästan två timmar. Hade med kameran men det var två "bängliga" hundar med helt egen vilja, tvärtemot mattes och vi hann bli ovänner flera gånger.


   Fanny poserar tjänstvilligt, för stunden.


Och tagen på bar gärning blev jag, av själva "väg-ägaren" skit oxå. Vi hade just börjat vår prommis när han anlände. Jag skyndande mig naturligtvis att tala om att jag hade full koll på att jakten börjar i morgon och underförstått då att jag inte skulle gå där längre.

Finns säkert de som önskar att jag hade lika stor respekt för övriga vägar inne i skogen. Sätt upp en bom vetja, kanske det hjälper, kanske inte. Men någonstans måste jag gå och inte blir det längs Keräsjokivägen i alla fall.

Väl hemma var vi hur som helst riktigt nöjda alla tre.


   Fruktsallad längs vägen (ni minns väl åteln jag skrev om igår)


   Vi hittade faktiskt en sked längs vägen, till fruktsalladen?


   Lyckades INTE få dem att glo mot kameran samtidigt.


   Ståöra 1


   Ståöra 2


Jag kör en ny självkontrollsövning med Affe där han ska sitta på sin rumpa när jag hämtar matskålarna från jämthundarna. Avståndet är ungefär en halv meter och det är svårt så svårt, speciellt med Lotta, som är ungefär lika energisk som Affe. När jag hämtat en skål, lägger jag en godbit i den och han får ett varsågod. Det går bättre och bättre men det gäller att stå på kopplet och vara beredd när han kastar sig i väg.


   Tre sätt att hantera en skogspinne: Nummer 1, med tassar.


   Nummer 2, utan tassar.


   Nummer 3, som en galning.


   En släng av parkinsons? Grämer mig hade blivit en kanonbild annars.


Spelade på Bomben igår. Gjorde en egen rad och lämnade in via nätet. Innan läggdags kollade jag resultaten på text-tv och hade en svag aning om att den kanske gått in. Men datorn var avslagen och inte förrän nu på kvällen kom jag ihåg att jag skulle kolla hur det gått.

Hann tänka att om det är väldigt mååååånga tusenlappar då ska jag åka och köpa mig en ny mobil imorgon, en Samsung. Har aldrig haft det märket  tidigare men nu är jag plötsligt akutsugen på just en sådan. Nog satt bomben *yey* men någon ny mobil blir det inte.


   Domherrarna har hittat hit  


Nu ska jag slöa framför teven, resten av kvällen , i mitt nystädade hus och minsann tror jag att jag ska förse magen med lite nybakade scones.


Mycket bilder idag..


Trevlig helg.


Just det, en bild på mitt nördiga duschdraperi, som inte dykt upp än. Detta finns på H&M



 
 
Ingen bild

melitta

13 oktober 2012 09:53

Fina bilder som vanligt:) Väldigt sött dusch draperi du hittat:)
Hmmm! Tänk om jag oxå fick äta nybakta scones;( det är ju såååå gotti gotti med ost på:)

Trevlig Helg på dig med:)

Kram

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

24 oktober 2012 19:46

Är "galen" i hundar så jag måste bara titta litet mera här hos dig för dina hundar är för gudomligt söta!

fåglarna är sidensvansar

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards