Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Solcell, regn och raggarbränna.

Av Jenny - 10 juni 2013 22:45

Idag har det varit snudd på en unik dag. Varför? Jo, det har regnat nästan hela dagen.
Regnet är synnerligen välbehövligt och efterlängtat. Fast ändå kan jag känna ett litet stygn av solsaknad. Håller jag kanske på att bli en tvättäkta solcell, precis som min lilla hund.


   Ooops, glömde Affe i solen och han smälte bort.
Nääää, skoja bara. Passade på att fixa till hans sommar-frilla.


Snacka om att jag skaffat mig en snygg raggarbränna. Framsidan av armarna, bröstet och benen har fått färg, vänder jag på mig är jag kritvit. *Haha*, en effekt av att sitta i solstolen med kaffemuggen i ena handen och candy crush i andra. Armarna kan väl kvitta men benen ser verkligen helsjuka ut.


   Syndat har jag gjort i dagarna tre, usch mig. I går
var det bara att snöra på sig löpardojorna för
botgöring.


Igår stod det matlådetillverkning på schemat och en 19-20 lådor fick jag nog till. Mitt i allt matjoxande började det åska, premiär för i år. Jag hatar åskan och Affe gillar den inte heller. Plockade fram leksakslådan och faktiskt fungerade den som en lysande avledare.


Imorgon kommer min mamma och hennes sambo hit. Vi har ju en begravning hängande över oss. Samtidigt som anledningen till sammankomsten är tråkig och dyster ska det ju ändå så klart bli roligt att träffas. Synd bara att jag jobbar större delen av tiden som de är här. Nå, får försöka ta tillvara på de få stunderna vi har tillsammans och göra det bästa av dem.


   Smörgåstårta modell macka ska bjuda på när
mor och Tommy kommer.


Besökte idag det lokala systembolaget och stod och läste på en av de nya cider sorterna för att se vilken smak de hade. Fram kliver en ung herre, kanske första dagen på jobbet, och frågar på FINSKA  (kardinalfel nummer ETT här i kommunen) om jag behöver hjälp. Jag är dålig på finska men lite kan man ju oundvikligen när man jobbar i butik. 
- Nej!  svarar jag (på svenska) -  Jag behöver inte hjälp. Märkbart generad ursäktar han sig men i stället för att förbättra situationen förvärrar han den betydligt genom att säga - Det såg inte ut som att du kunde läsa svenska. VAD???? Då fick jag nog, vände på klacken och gick. Vem vet vad som hade kunnat följa därefter, vågade liksom inte chansa *haha*
Söte Jesus, det såg inte ut som du kunde läsa svenska!!!!! Hur fan ser man egentligen ut då? Som jag uppenbarligen. Kanske dags att ta fram en spegel eller låta någon filma. Först ett klavertramp, följt av en käftsmäll.


Borde inte säga något men jag kan inte hålla mig. "Någon" väger 102,4 kg och inte är det jag. Om jag är skadeglad o nej, inte alls. *fniss-fniss-fniss*smiley: Situp - keystrokes: :situp


Over and out!

  smiley: kissey - keystrokes: :kisses

 
 
Ingen bild

Majsan

11 juni 2013 22:24

Älskade vän vad jag saknar dig!
Skickar styrka till er, din mormor var så go.
Vilka smarriga "mackor" skulle inte tacka nej till sån ;)
Stackars Affe som smälte...
Över 100 kg magnesyl ... ;)
Kram

 
Malin

Malin

20 juni 2013 11:15

ha ha ha - bättre raggarbränna än ingen bränna!

..undrar också hur någon som kan läsa svenska ser ut *fnittrar*

HA EN SKÖN MIDSOMMAR!
...ta't lugnt runt stången ;)

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards