Direktlänk till inlägg 15 september 2013

En bild säger mer än tusen ord...

Av Jenny - 15 september 2013 18:15

Det har varit ett tungt år många sätt och skratt har suttit alltför långt inne, alltför länge. Men igår fick jag ett mms av min sambo, mitt under pågående jakt, som fick mig att skratta så tårarna rann.
-Ber allra ödmjukast berörd part om ursäkt, men va fan, du skulle ha behållit kallingarna på. *haha* jag skrattar fortfarande.
Fast bilden är ju inte bara rolig, den speglar även ett genuint, tvättäkta (hahaaa, flåt) intresse och så fina vovven Storm som sitter så stolt på den fällda älgen och inväntar sin husse. *fnitter igen* men varför inga kalsonger.......

Ruben har varit med mig till blåbärsskogen idag och blåbär var mums fast å andra sidan så är allt mums i Rubens mun. Hmmm, idag kom det ut en EAN kod.... Han fick ett superkort korvspår som gick bra. Hunden börjar dock bli minst sagt älgfixerad.

 

Affe har under eftermiddagen fått ett nytt spår med färsk älgklöv, ca 1 timmes liggtid, delvis draget över sand/sten.
Det är så otroligt roligt för plötsligt spårar hunden som en klocka. Min parson Emil, som inte längre finns hos oss, var en riktigt spårterminator och nu börjar jag se samma sak i Affe, trots hans få spårtillfällen.
Han spårar numera i ett betydligt lugnare tempo och är riktigt noggrann, det har han inte varit tidigare. Förr har han plötsligt kunnat vika av spåret och ge sig av åt ett helt annat håll, antagligen till något annat välluktande i skogen.
Nu blev  det ett ganska långt spår och man märkte att han blev lite trött mot slutet. Vi hade behövt ta en liten vätskepaus men matten hade glömt vattnet. Så stolt och glad han var när han hittade klöven.  


Trodde ni att jag skulle blåsa er på bilden???? Nä, sån är inte jag, delad glädje är dubbel glädje.
Och man ska ju alltid spara det bästa till sist.......


 

Mot en ny vecka med nya möjligheter. Wihoooo, min pappa kommer hit på tisdag.


 
 
Ingen bild

melitta

18 september 2013 09:09

OMG:) Vad är det med killarna i år... Han är inte den enda som varit lätt klädd i ån... Hihiii.... Är det inte fiskarna man fiskar i vattnet och älgen på land:D.... *fniss*

 
Malin

Malin

19 september 2013 10:04

Ett gott skratt förlänger ju livet sägs det ;)
Skönt att du fick skrattat ordentligt då!
Jag undrar fortfarande på förklaringen till varför karln inte har kalsipper på ha ha

Tack för fina krya på dig paketet jag fick! Ringde polisen i morse och efterlyste Jens :p

Hoppas du har mysiga dagar med papsen

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards