Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Jenny - 1 mars 2013 18:45

Jaaaaaa, äntligen uppdatering från valplådorna.


   Spegelbild?


Ber om ursäkt för den klena uppdateringen men de två sista dagarna har jag inte ens haft tid att slå igång datorn. Det är helt enkelt fullt ös, från morgon till kväll. Och jag som, från och med nästa vecka, hade tänkt återuppta Affes träning på brukshundklubben, hur nu det ska gå till. Ni kommer antagligen inte att få en enda uppdatering överhuvudtaget. *Hehe* skoja bara men som jag sagt tidigare, tiden är en bristvara.


   Små korpgluggar.


   Jag gillar den vita strumpan på tassen.



 


Under dessa senaste dagar har det hänt en hel del i "lådorna"
Lottas valpar har öppnat sina korpgluggar och ser numera ut som små, gråögda aliens. De har ökat i vikt och tyngsta hanen väger nu nästan 1kg. Allt växer på de små liven, så även klorna så jag har just klippt 108 stycken pyttesmå klor. Pust, inte helt enkelt och gissa om jag hade kramp i handen mot slutet.


   Sötisar.



 

Kikka börjar bli en aningen uttråkad i mamma-rollen och har inlett operation: riva-papper-i-mikroskopiska -småbitar. Hon är inte längre orolig när man pysslar om valparna och det är skönt. Tyckte det var lite oroväckande när hon stressade upp sig tidigare och det känns faktiskt som att valparna ökar snabbare i vikt nu när hon lugnat sig.


   En av Kikkas valpar har somnat med maten i munnen :)


   Bitande kyligt imorse på Kikkas promenad men när vi vände hemåt
med solen i ansiktet och vinden i ryggen var
allt förlåtet, så härligt.



 


Alla valparna har fått nya hem och nu återstår drygt 7 veckor innan de lämnar oss. En som lämnar oss redan nu på söndag är sambo som beger sig iväg på jobb igen. 7 dagar och ensam med  17 hundar igen, tur att man avgudar dessa fyrbenta varelser.


   En av tikarna somnade i skålen
under vägningen.


   818 gram och ryms perfekt i en liten plastskål.


Imorgon är det hockey. Mitt älskade Djurgården kommer på besök och möter det lokala laget, APlöven (Asplöven)
Jag och sambo håller INTE på samma lag, vi sitter inte i samma sektion i ishallen och vi är knappast  vänner när matchen är slut. Inte många förövrigt som är vän med mig i den ishallen. Av någon anledning tycks de se mig som en förrädare.
Sist var det jag som förpestade hans tillvaro med min segeryra. Hoppas naturligtvis på favorit i repris.
Dags att plocka fram Djurgårdströjan och den fina blå, gul, röda halsduken. Heja, heja DIF DIF DIF....


Bilderna i dagens inlägg är på Lottas valpar, utom då "mat i munnen" bilden. Imorgon hoppas jag hinna ta lite mer foton på Kikkas valpar.



 


Trevlig helg på er.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards