Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Jenny - 5 mars 2013 15:30

    Affe i rollen som kärleksfull storebror.
Älskade lilla vän.


När man fått ordning på jämtarnas magar då börjar Fannys att krångla (igen)och just låter det ungefär som en tvättmaskin i magen på henne. Skit också. Nu kör jag med majsvälling och morotspuré och hoppas på det bästa.


   Här har vi en som lärt sig Affe-läxan, tassarna i vädret
när man sover.



   Affe inspekterar och sätter betyg MVG



   Gäääsp, det är jobbigt att gå i Affe-skolan.


   Idag stod det tvättning på schemat.


Berättade ju tidigare att jag lagt in en korkmatta i Kikkas valplåda för att slippa papperstugget. Idag gjorde jag samma sak hos Lotta och som barnvakt, assistent och allt i allo hade jag med mig Affe, som gjorde ett strålande jobb att hålla rätt på de små.


   Lycka är att borra ner nosen i en mjuk valphög.


När "jobbet" var avslutat och jag säger till honom att det är dags att gå, slänger han sig raklång bland alla valparna, gör sig tung och vägrar följa med. Valparna verkar gilla sin nya kompis och surrogatmamma.


   Kram på dig Affe.


   Hallå där, inte alla på en gång.



   Nu är det din tur.


   Har du borstat tänderna idag, lilla valp?


   Ja, farbror Affe, titta själv så får du se.



   Än så länge tandlösa men de har börjat kivas lite sinsemellan.


Just nu är jag lite bitter, eftersom det snöar ute. Vilket betyder att mitt finfina skidspår som svärfar under gårdagen var ute och drog, håller på att snöa igen.
Jag var och provåkte det i förmiddags och vilken skillnad det var. Jag har fortfarande rätt ruttet glid framåt men det gick ändå betydligt snabbare.
Det känns verkligen bra att kunna byta ut gymmets sunkiga, unkna luft och svettiga redskap mot en skidtur i skogen. Dessutom sparar man ju in en körsträcka till och från stan.


      Det här är livet... Förutom mat och promenader då.


 


  Ha det gott  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards