Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Trevlig helg

Av Jenny - 4 januari 2014 17:15

Lycklig över att ha fått gå hundpromenaden i dagsljus eller åtminstone i morgonljuset då, sådan otrolig och sällsynt lyx. I vanliga fall är jag ute och knatar mellan 5,30-6,30 alternativt 6,00-7,00 och då är det minsann svart som i graven. Lillan Puben (Ruben) stannade inte en endaste gång idag. Eller jo, naturligtvis för att sniffa, uträtta behov mm. Men han gjorde inte sina "nej-jag -tänker-inte-gå-längre" stopp, vilket han körde med igår imorse, ungefär var femte meter och jag trodde jag skulle bli galen.


   Nytt täcke.


   Nytt halsband. 


   Ny tröja.


 

Hööks har rea och jag var naturligtvis och fyndade. Ett täcke och ett nytt bling halsband till Ruben. Sen kunde jag så klart inte låta bli att köpa en stickad döskalle tröja åt Herr Pub :) Affe fick bli utan denna gång och lika glad är han för det. Han avskyr allt klädtramsande.


   Pajas, fåntratt och clown...


     

 

Skulle ha en efterlängtad sovmorgon idag, trodde jag. Men mina avdomnade fingrar börjar bli ett stort problem och vid 4,30 väcktes jag av den obehagliga känslan i fingrarna. Detta sker varje natt nu, vilket är rätt påfrestande. När sedan känseln återkommer kvarstår en ömhet och stelhet i handen/fingrarna som inte vill släppa och det räcker med att jag står och fixar till håret för att fingrarna ska domna bort igen.  Gud vad det är roligt att bli gammal.........


   Myskorv i mattes famn.


Sambo och jämten Lotta  har varit på friarstråt i Finland. Nu är det nämligen dags för en ny kull med små jämtar. En lyckad "hängning" genomfördes idag så om si så där 63 dagar ska Ruben och Affe bli storebrorsor. Undrar just vad Ruben kommer att tycka om valparna. Sambos åsikt var att han kommer att mosa dem med sin stora hårda skalle och jag, jag tror bara att han kommer att lida av konstant bullefnatt i 8 veckor *suck*


 

Trevlig helg.

 
 
Ingen bild

melitta

5 januari 2014 08:23

God morgon Söndag på er:)
Härliga kläder du hittat, passar Bullen perfekt;) Han och jag har samma stil;) hihih....
Vad är det som händer med dina fingrar? kommer det från axeln?:( hoppas det går över snart <3.
Trevlig trettondags helg på er:)

Kramar från me and my kidz <3 <3<3<3

 
Ingen bild

Jenny

6 januari 2014 15:17

Hej och go måndag :)

Vete katten om det kommer från axeln. Läkaren var tämligen ointresserad när jag var på senaste besöket. Fast det har blivit värre sedan dess så jag får nog söka mig vidare. I morse domnade fingrarna av när jag körde till jobbet. Suck.
Bamsekramen o hälsa de små <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards