Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Jenny - 20 oktober 2014 19:15

Idag är det måndag, enligt kalendern. I min värld är det tisdag eller någon annan mitt-i-mellandag. När man jobbat helg blir det lätt så.


  
Samma lika :)


 

Idag skulle jag ha varit till ortopeden i  Sunderbyn med mitt äckelonda knä. Fast jag fick magsjuka och kunde inte fara. Nä, det fick jag ju inte förstås. Men jag känner mig själv och jag vet precis hur trött jag skulle vara i bilen på väg till sjukhuset.
De kör med kvällstider numera och har man som jag stigit upp 3.15 (många dagar i följd) jobbat en hel dag och sedan ska befinna sig 14 mil bort kl 17, blir det tungt. Blir annars också svintrött när jag kör längre sträckor. Så jag blev sjuk. Jag har visserligen väntat jättelänge på denna tid men resonerade som så att då kan jag minsann vänta lite till.


 
Kom hem och tog istället raket (Ruben) på skogspromenad, livets njutning, bortsett från Baileys då. Skulle jag inte få vistas i skogen skulle jag nog ha avlidit för länge sen.


  
Ruben-Raket hos puppisarna.


  
Någon tror sig ha hittat mat på ett udda ställe ;)


  
Inspektion.


Jag har beställt en ny leksak åt mig, kommer nog imorgon, tror jag. Jag går igång på teknik, mer än så säger jag inte. Inväntar även några canvastavlor på Affe, som jag låtit göra. De ska hänga i sovrummet så jag börjar och avslutar dagen  med att se min lilla lyckofis. En lyckofis där han befinner sig i sitt rätta element, vattnet.


Glöm och förträng sa jag till en onödigt olycklig kollega idag, situationen var inte så allvarlig. Tänk om jag själv kunde göra likadant med dåliga siffror, felbeställningar och minusmarginaler på brödavdelning.


Alltså, glöm och förträng
Natti natti.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards