Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Jenny - 25 oktober 2014 17:45

Ledig idag och jag har inte gjort ett jota, inget vettigt i alla fall. Var till stan en sväng på förmiddagen och hämtade medicin åt Ruben som drabbats av sprutdiarré, IGEN.
Följer regelboken och ger honom ingen mat, vilket istället föranleder att han går omkring och kräks galla eftersom han är så tom i sin lilla bullemage. Han blir så ruskigt låg och man ser i ögonen på honom att han mår dåligt. Stackars liten..
Efter stadsturen drog jag täcket över huvudet, på riktigt och sov sedan bort ca två timmar av dagen. Lyfter en pryl här, lägger en tidning där, får inget gjort.....


Fick blixtsnabbt ny tid till Sunderbyn för mitt onda knä och i torsdags morse begav jag mig dit. Åkte i väldigt god tid, vilket jag tackar min lyckliga stjärna för. Antagligen samma stjärna som räddade min mobil när jag samma morgon tappade den i Rubens vattenskål *plask*

Nå, hur som haver, styrde jag kosan mot Sunderby sjukhus, beläget i Luleå. Bilfärden gick smärtfritt, bra väglag och lite trafik. Jag körde, körde, körde och körde.... Ända tills jag insåg att jag antagligen borde ha svängt av för ca 4 mil sedan. PANIK!!
Den ena handen vet inte vad den andra gör, stämmer så klockrent in på mig just nu. Någon frågade mig - vad satt du och tänkte på egentligen? Hm, det kan man ju verkligen fråga sig... Distraherad? Trött? Senil!!
Jag lyckades, med min kusins guidning, faktiskt ta mig fram till sjukhuset och svepa in genom portarna, knallröd om kinderna, med en hel minuts marginal tillgodo. Stammade. flåsande att jag kommer från Haparanda men har varit i Piteå en sväng, ofrivilligt.


Läkarbesöket gav noll och intet fast doktorn själv var väldigt trevlig att titta på. Hjälpte dock inte när han sa att det inte fanns något att göra åt förslitningsskador. - Men jag tänker inte bli pensionär när jag "bara" är 40 sa jag och tvingade därmed till mig en magnetröntgen. Duktig flicka!


Jag är så kär, kär, kär!! Kär i min nya tekniska pryl, min Ipad air. Å vad jag tycker mycket om den. Förstår inte att jag kunnat leva utan den tidigare.


  
Ruben laddar för vintern. *sur*


Har haft bekymmer med golvvärmen i bad-, och sovrum hela hösten nu. Ca 15,5 grader på toan och 17 i sovrummet, brrr. Men igår hade jag en "tekniker" här och nu är det redan flera grader varmare. Ruben fick komma fram och hälsa och visade sin tacksamhet genom att lyckopinka, dvs. han blir så till sig att han kissar på sig. Där stod rörkrökaren Niklas och torkade hundpink och jag skämdes nästan livet ur mig. Du får lägga till det på räkningen sa jag. Jäkla jycke.


Det kom en herrans massa snö igår. På eftermiddagen övergick det till snöblandat regn och idag spöregnar det. Trist och tråkigt. Bara det inte fryser på nu för då blir det allt annat än kul.


   Mutad med godis *glad*


Apropå kul, så är det många som haft just kul åt Icas annons i lokalblaskan. Jösses vad jag fått höra om ballar hit och dit. Jag är dock oskyldig....


 

Trevlig helg!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards