Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Jenny - 13 oktober 2014 18:45

Hör och häpna. Min måndagsglädje väckte missnöje. Sluta innan jag blir arg på dig, var det till och med någon som sa.

Mina dagar börjar tidigt när jag öppnar, vilket jag gör rätt ofta och då ringer klockan 3,20. Kvällarna blir inte så långa med andra ord. På jobbet är det numera ett stående skämt att till Jenny bör man ringa innan klockan 19. Detta eftersom chefen ringde 19,45 och jag sov som en sten. Vissa kvällar orkar jag inte ens slå på tvn. Jag är dock noga med att Ruben ska få sitt, även om han inte alls är promenadglad vissa dagar (många dagar) I dag tog vi en runda på nästan 8 km i skogen, det är ljuvligt.
Det där med gymmet har fallerat totalt och visst saknar jag det men får inte ihop det tidsmässigt. Men kanske, kanske framöver...


     Affe   

Saknade Affe så innerligt på promenaden idag, fast det gör jag alltid. Han ville alltid, han var alltid redo, redo att hänga på, vad det än gällde. Ruben får man bitvis dra med i kopplet, han går bakom och protesterar. Men jag är så glad att jag har honom. Vi försöker ju hitta vår gemensamma vardag tillsammans. Inte helt konfliktfritt kan jag erkänna.


 

Kanske ska förtydliga från förra inlägget att det inte går någon större nöd på mig, mer än att jag längtar ihjäl mig efter min Affe-fis och på något konstigt sätt har saknanden efter Fanny plötsligt också vuxit sig stark på nytt.


   Det där vattnet smakar verkligen bläääk. Men det retar gallfeber på
matte så jag dricker i alla fall...


 

Jag står alltså i och med detta även utan eftersökshund *TRÅKIGT* Provade ett eftersök med Ruben men det gick ju inte alls som jag ville. Okej, förutsättningarna var usla och visst spårade han men istället för att spåra djuret, spårade han människorna som klampat omkring i markerna.


 



Han fick göra ett besök i slakthuset då det skjutits älg. Rädd för älgen? Finns inte på kartan! Han gick direkt fram till älgen och började förse sig med diverse delikatesser. Kräkfaktorn var hög då han slet och drog i älgens tunga och plötsligt fick loss en rejäl bit av den, som han naturligtvis svalde hel. Gubbarna skrattade gott åt min reaktion. Jag såg framför mig hur han snyggt och prydligt spydde upp tungan på mitt köksgolv, vilket han lyckligtvis inte gjorde.


 

God natt

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards