Alla inlägg den 2 december 2014

Av Jenny - 2 december 2014 15:32

Dumma axel. Dumma huvudvärk. Dumma, dumma kropp. Fick gå hem från jobbet idag bara för att allt gjorde/gör så förbenat ont.


Slupen, ödet vad vet jag men av någon anledning slog jag idag på min vanliga "fasta" telefon. Den är aldrig på eftersom det typ bara ringer en massa otäcka försäljare eller någon som frågar efter min fd sambo. Tog inte länge så ringde den "hemligt nr" och jag svarade milt irriterad. Det visade sig vara en sjukgymnast som ringde. *Prisa herren* Nu tror jag kanske att det blivit ett missförstånd och att tanken nog var egentligen att det lilla knäet skulle sjukgymnastiseras (efter sista domen i Sunderbyn för en dryg månad sedan).  Men hon sa tvekande -axeln och  -Ja, ja, jaaaa vrålade jag innan hon hann komma på andra tankar.
Har ju sökt för axeln tidigare men läkaren var så insnöad på att den hoppat/hoppar  ur led och sa bara att jag själv kunde kontakta sjukgymnastiken vilket jag dessvärre inte gjort. Nu har jag börjat tro att det faktiskt ligger något i det han sa. För mig är ju "hoppa ur led" synonymt med en arm som hänger lealös och dinglar *kanske sett en film för mycket, typ* Ska bli mycket intressant att höra vad sjukgymnasten har att säga.


Men eftersom jag har så panikont (och fick inte tid förrän fredag den 12) googlade jag fram en massör i Haparanda och upptäckte att man kunde boka tid "online" och det fanns tid inom en timme. 30 minuter knådade hon mina onda ställen och på torsdag ska jag unna mig hela 45 minuter.


Nu har jag just genomfört en massa NO NO! Jag har tagit en starkare värktablett trots att magen skriker -nej. Jag har druckit kaffe, trots att magen vrålar -absolut inte och jag har ätit lussebullar trots att jobbyxorna absolut inte vill fyllas ut en enda millimeter till.
Men det är faktiskt "lillfredag" idag. Det sa en av mina leverantörer till mig imorse. Samma leverantör som kom springandes med två lussebullspåsar åt mig just innan jag skulle hasa mig hemåt. Hur snällt var inte det. Bara för att han vet hur mycket jag tycker om dem och att jag vid ett tillfälle blev utan då de tagit slut i hyllan.
I brevlådan hade brevbäraren stuckit till mig några tidningar trots att jag inte prenumererar. Tänk att folk är så snälla med mig. Så trots en genomjävligt värkig dag händer det ändå trevliga saker.


Over and out
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards