Alla inlägg den 6 december 2014

Av Jenny - 6 december 2014 13:45

Jag älskar att jag vaknar 3.15 mina lediga dagar utan ställd klocka *NOT* Fick tvinga mig kvar i sängen till 5.50 då gav jag upp. 6.15 var jag och grillkorven (Ruben) redo att bege oss ut på en morgonrunda. Dessa promenader rakt ut i skogen, mitt i ingenstans, i mörkret är helt underbara och min batteriladdare. För varje steg känner jag hur den förbrukade energin återvänder och jag blir redo för en ny arbetsperiod. Tur man är lättladdad. Hade startat "Runkeeper" innan vi gick och det visade sig att just den är rundan drar ihop 9.55 km, inte illa alls.


Duschade och begav mig till Ikea och intog deras brunch. En överlastad bricka och jag skämdes inte så lite då kassörskan påpekade att man fick hämta mera.


 

Två kvällar i rad har jag somnat i min schäslong. Torsdag var bottennapp, då föll korpgluggarna ihop vid 18,20. Igår var inte så mycket bättre. Det var den fredagskvällen det. Har stora jättestora förhoppningar på denna kväll *hahahaa*

  

    Så här ser det ut om kvällarna hos oss.
Jag och Ruben i schäslongen. Ruben = perfekt Ipadstöd.


Tuffa dagar på jobbet och uppvärmningen inför julen är en sak. Att hävda sig och stå upp mot kollegor är något helt annat och suger verkligen musten ur mig. Hade en sådan incident igår. Jag är väl inte världens bästa pokerspelare men som en av mina leverantörer vänligt påpekade - vi träffas 5 dagar i veckan, man märker när det är något. Nå, hur som helst. Jag stod upp, stod på mig och gav inte vika. Jag vann! Tillsvidare. *klappar mig själv på axeln*


 

Var på min 45 minuters massage i torsdags, en ljuvlig avslutning på arbetsdagen. Låg där och njöt (trodde jag) när jag kom på mig själv att ligga och "tänka jobb" allt från marginalkronor till exponeringar. Fick nästan slå mig själv i huvudet och verkligen anstränga mig till max för att flytta tankarna till annat. När jag väl lyckats, var det nära att jag somnade.


 

Någonting, antagligen en räv, hade tömt sina tarmar på min gård inatt. Så fruktansvärt motbjudande och det var ytterst nära att Ruben satte i sig delikatessen imorse. En halvsmält mus och en massa annat jag inte ens vill tänka på vad det kan tänkas vara, typ några små gula geléaktiga saker. Uäääck. Häck väck bajsfläck.......


 

Alla känner apan, eller? Hjälpte en kund igår, för mig totalt obekant. - Jaha, ni skulle skilja er (separera kallas det väl när man inte är gift, nåväl) - eh *tystnad*  - Du ska väl bo kvar i huset! Det är ju ett fint hus! Nu är jag varken smidig eller finkänslig och har ingen större lust att diskutera mitt privatliv på jobbet med en totalt okänd människa.  - Alltså, jag har ingen aning om vem du är,  sa jag - men ja vi har separerat. - Så du vet inte vem jag är?  Jag vet fortfarande inte vem han var/är, för det sa han aldrig. Pucko.


Vi har fuskat och redan tänt det andra ljuset men den bilden får ni inte se idag, så klart. Ni får nöja er med denna *fniss*

 

Trevlig helg önskar Jenny och Grillkorven
  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards