Alla inlägg den 8 december 2014

Av Jenny - 8 december 2014 17:30

Tog en halv egodag idag. Jobbade häcken av mig till klockan 11. Åkte hem och tog ut Ruben på promenad. Åkte tillbaka till stan för 30 minuters massage och därefter frissabesök.


Dagen hade kunnat vara snudd på perfekt om inte Ruben, medan jag var i stan, hade tuggat i sig en rejäl plastdetalj från sin bur. Nu har han fått sparris som jag hoppas ska kapsla in den vassa plasten. *Skithund*


Morgonens bilfärd till arbetet är definitivt en av de intressantaste hittills. Jag har en färd tidigare i höstas som hamnar på samma lista men då med snö som underlag (i tvättbräde variant). Imorse var byavägen glashal. Utan att överdriva var det som att köra på isen i en hockeyrink. Ville provbromsa för att se hur det funkade. Saktade ner farten till kanske 25-30 km/h och bromsade försiktigt. Lönlöst, det bara gled. Jag tog mig i alla fall till stan utan att hamna i diket. 1-0 till mig.


Halkan ställde även till problem på promenaden med Ruben. Jag har ju mina Icebugs (Guds gåva till mänskligheten, förutom migrän medicinen då) Icebugs, skor med inbyggda broddar. Men Ruben sladdade och hade sig. Vore ju som kronan på verket om han skulle bryta ett ben igen.


   Ni ser blankisen.Precis så såg byavägen ut. Fast där fanns ingen "mittsträng" av snö
och ingen snö på kanterna.

För vetgiriga kan jag tala om att "blaff"spåren i snön kommer från älgen.



Har sovit fördömt dåligt sedan i torsdags. Vaknar, vänder och vrider mig hela natten. Drömmer dessutom konstiga saker och mycket mardrömmar. Det måste vara den fördömda fullmånens fel.


Två och en halv vecka till jul, jösses vad tiden går fort.

  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards