Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Jenny - 1 juli 2011 10:00

Jösses, höll på att åka till jobbet en hel timme för tidigt idag. Men ganska nice när man upptäcker det redan på hemmaplan och på så sätt helt plötsligt får en slags bonus timme att spendera hur man vill.

Detta är inte första gången men oftast brukar jag vara framme på jobbet innan jag inser mitt misstag.


Igår skedde något jag inte vågat hoppats på ens i min vildaste fantasi. Svärmor hade lyckats rasta Affe (och Fanny så klart) Min vilda, ADHD-dampiga lilla Piraff hade varit ute och kissat med ”farmor” och allt hade gått bra. heartsmile.gif : 19 par 18 pixels.


Jag som inbillat mig att det bara är jag och möjligtvis husse som förevigt bara kommer att kunna hantera den lilla vildbasen. Låter säkert urbota fånigt men då kan jag säga att ni inte har sett honom ”live”


Först hade han väl skällt lite på henne men lugnat sig och när de sedan skulle gå in hade han kört med operation: JAG VILL INTE GÅ IN och lagt sig ner så ”farmor hade helt enkelt fått bära in honom *fniss*


Allt detta skedde utan min vetskap, lika bra det för jag hade ändå nojat ihop totalt, om jag vetat.

Anledningen till pådraget var att det sket sig totalt med sambos hemkomst som var beräknad till ett visst ungefärligt (hundanpassat) klockslag. Men det slog väl fel med säkert 9-10 timmar.

Jag var fast på jobbet och försökte ordna med raster och schemabyten. Men nu löste det ju sig på allra bästa sätt.


”Farmor” fyller förövrigt år just idag så vi skickar ett stort grattis till henne.


rose.gif : 36 par 37 pixels.


En sak har jag i alla fall insett med säkerhet. Skulle jag vara singel skulle jag inte ha 6 hundar. Diskandet av skålar, matleveranser, vattenpåfyllning, rastning osv. vill liksom aldrig ta slut.deniedsmile.gif : 173 par 52 pixels.



Ha en trevlig helg.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards