Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Jenny - 30 juli 2011 21:30


I torsdags kände jag mig riktigt ambitiös då jag innan arbetet var och la två spår, ett plättlätt ”bygga-upp-självförtroende-spår” åt Fanny och ett lite krångligare åt Piraffen, som dessutom fick göra ett upptag.



Affen fixade upptaget men ångar på och blir fort trött. Det känns nästan som att han gissar sig fram.  Och den där nosen, hur sjutton ska jag få ner den i backen?


Kanske jag måste backa tillbaka och göra lite kortare spår ett tag framöver samt kanske lägga små belöningar längs spåret, för att få ner fart och få upp noggrannhet. Eller? Tar gärna emot råd och tips.

Emil var en spårmaskin och allt jag behövde göra var att hänga med i tempot, vilket förvisso var en svårighet i sig *hehe*


Börjar i alla fall kunna ”läsa” honom lite bättre och i torsdags såg jag för första gången att han viftade på svansen när han, efter att ha varit på villovägar åter fick upp spåret.


Fannys korta spår gick mycket bra, men var lite för lätt. Tänk att min åttaåriga tjockkorv plötsligt blivit road av spår.


   Tjockkorv spårar.

 

 

Tjockkorv har hittat spårslutet.

 

Jämtar kommer och jämtar går, undrar just om någon består *poesi*  Just nu har vi en liten tik inneboende (mest troligt permanent) och jag har döpt henne till Tiger (svenskt uttal naturligtvis)

Inte kan hon heta Tiger tyckte sambo, det är ju ett pojknamn och hänvisade till frukostflingorna och Tony Tiger. Men Tiger det är och Tiger det blev. Hon är en kavat liten dam och en riktig sötis.


Dagg har under förra helgen lämnat oss och flyttat till sin ägare i Sundsvall. Hoppas han blir en riktigt fin jakthund och trogen vän. Han har i vart fall de bästa av förutsättningarna.

  

Dagg.

 

Är nu inne i en massiv arbetsperiod som varar hela augusti ut. Insåg plötsligt att det absolut inte blir tal om någon augustisemester i år. Nå, den som spar han har och sista semestergänget på Ica har tre veckor kvar innan verkligheten kommer ikapp dem *thihiii*


Förövrigt längtar jag till måndag, då det är frissabesök inbokat. Jag ser gräslig ut i skallen och var nästan på vippen att på egenhand ta fram både sax och färg. Klipp, klipp och det är väl "Jensvarning" igen, min vana trogen.


Om någon av misstag råkat placera en låda kattmatsburkar med tonfisksmak på hyllan bland tonfiskkonserver och du råkar inhandla dessa burkar (i tron att det är vanlig tonfisk) och börjar tillreda en delikat tonfisksröra, blir du arg då? Antagligen. Jag hade dock bara gräsligt svårt att hålla mig för skratt men det är mina sjuka humor det och med andra ord, en helt vanlig dag på jobbet. Mijaooo.


Avslutningsvis. Har ni sett de där hemska, fruktansvärda, för att inte säga GRÄSLIGA overallerna som får vuxna människor att se ut som gigantiska  jättebebisar. Hur tänker man när man frivilligt drar på sig en sådan grisrosa eller knallgul overall och sedan beger sig ut på stan. I don't get it. Om nu någon av er råkar ha en sådan ”sparkdräkt” ta inte illa upp, jag tycker lika mycket om er för det.   


Ha det gott, alla mina trogna anhängare.

smiley: Flirty4 - keystrokes: :smooch


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards