Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Jenny - 3 juli 2012 18:15

Vet ni vad! Jag har inte huvudvärk idag trallalallalaaa. Jag sa ju att det skulle bli bättre  


   Rosa lupin får mig att tänka på jordgubbsglass


Har dessutom haft en kanondag på jobbet idag (dag 7 av 9) Där jag visserligen svischat runt som en yr höna, packat upp varor, servat kunder och varit backup till kollegor. Det har varit ett högt tempo och stundvis hade jag nästan behövt dela mig på tre. Men roligt har jag haft och det är ju huvudsaken.


   Tunga regndroppar på Vallmons blad.


Man blir nästan euforisk, åtminstone en aning speedad när man äntligen mår bra igen. Var så sur igår över all värken och kom fram till att nu var det nog. Tog med mig Affen och begav mig på en timmes springrunda. Jag kände mig rätt vissen men det var ändå så skönt och efter den rundan var det som att huvudvärken slutligen gav upp. 1-0 till mig.


   Affe var redo för båttur men tyvärr blev den inställd för hans del.


Imorse vaknade jag tacksamt 5 minuter innan klockan ringde (5.10 för nyfikna) Det var dags för en ny dröm, en högst obehaglig sådan. Tre styckana av mina fyra hundar hade försvunnit, helt puts väck, när vi var ute. Jag ropade och ropade med inget hände. De varken syntes eller hördes, de var som uppslukade av jorden. Två av hundarna i drömmen lever inte ens längre, så jag fattar inte hur jag lyckades klämma in dem där.

Men mitt i allt ropande, när jag var som mest uppgiven vaknade jag och vilken lättnad det var att se Fanny och Affe sussa sött i varsin korg. Undrar vad som händer i natt....


   Sådan här vill jag inte drömma om. Ful spindel (dessutom gigantisk) på en fin lupin


Eftersom det nyss var uppehåll i regnandet passade jag på att kila ut och kolla odlingsstatusen och hurra, hurra min potatis har börjat komma upp. Jordgubbsplantorna blommar fint men nu behövs en massa sol och värme.


   En pion kikar fram bland grönskan.


Affes är synnerligen läraktig när det kommer till dumheter. Jag undrar just hur han kom på dagen grej, att hoppa upp i "kontorsstolen" vid köksbordet, min surfstol. Där satt han plötsligt, jättenöjd med sig själv, som en liten direktör. *Suckar och skakar på huvudet* Från stolen är språnget upp på bordet inte alls långt borta och jag kan bara ana vad som kan komma och ske när han och Fanny är ensamma hemma. Nu blir det till att vara noga med att skjuta in stolarna. Fanny gjorde något liknade när hon var VALP (Affe blir tre) men jag blev så paff den gången och reagerade instinktivt men att tömma ett glas med vatten på henne, stackaren. Men hon har aldrig gjort om det efter den gången.


   Direktör Affe


Nu ska jag gå och kladda färg i håret *hjälp* Har inte tid och ork att besöka fru frissa just nu så därför får jag ta saken i egna händer. Lite bekymrad är jag dock att det kommer att bli väldigt rött. Den som lever får se och det finns ju alltid keps. Dessutom är allt snyggare än grönt.


Wish me luck

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards