Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Jenny - 4 juli 2012 20:30

Solen skiner och himlen är blå, dock inte vidare varmt med endast 12,8 grader men det stiger snabbt.

Nu är klockan drygt 09.00 och jag har många lediga timmar kvar innan jag ska åka och jobba. Har redan hunnit en del. Bland annat skjutsa i väg sambo till stan och passade på att träna i samma veva. Men för träningen saknas inspiration och det känns bara tråkigt och jobbigt. Sprang 5 km och det var men nöd och näppe jag överlevde. Fattar inte att det ska vara så tungt. Efter det fick sig Affe en kort promenad. Frukost och en massa kaffe har inmundigats. Nu ska jag snart ta en hundrunda till, glömde ju bort lilla Fanny på prommisen tidigare imorse.


   Alldeles lugnt nere vid ån imorse.


Hoppas kunna ta mig iväg till hundträningen ikväll. Men det är äckligt stressigt. Jag har ca 30 minuter på mig, att ta mig hem, rasta hundarna, ge Fanny mat, helst byta kläder, hoppa i bilen och åka iväg tillbaka till stan. Tar ca 15 min enkel väg att köra. Men if there's a will, there's a way som det så passande heter på utrikiska.


Mitt hår då. Nja, jag vet varför det finns frisörutbildningar. Enda skillnaden är att det nu är två färger istället för tre. Numera är det svart och rött istället för som tidigare svart, kastanj och musgrå. *Haha* slog mig just att jag liknar en sån dödskallegodis, rätt stor sak, härligt seg med smak av lakrits och hallon? Ni vet vad jag menar va? Äsch, det får vara, tur man inte är fåfäng.


Lilla MY  *haha*


Då fortsätter vi inlägget fast nu är klockan efter 20  på kvällen och jag har gjort mitt arbetspass, dag åtta av nio.

Det gick ett toalarm på kundtoaletten. Jag och en kollega skyndade dit. Finns två toaletter och den ena hade låst dörr. Vi knackade, först lite diskret, inget svar, sedan lite hårdare, inget svar. Tillslut bankade vi formligen på dörren och ropade hallå!! Inget hände. Så plötsligt, hörde vi hur det spolade där inne. Ooops, och vi fort som katten ut därifrån. Ut kommer en äldre herre som synes vara frisk som en nötkärna och han  hade antagligen inte en susning om att han kommit åt larmknappen. Vilken tur att vi inte låste upp dörren utifrån, en milt pinsam situation. Men varför svarade inte människan kan man ju fundera över.


Något mycket positivt idag var Affes (och Fannys) vistelse i hundgården. Affe brukar i vanliga fall uttrycka sitt missnöje genom att pipa och trava runt, runt. Men idag la han sig ner på dynan och myste i solen. Hurra. Fanny är det inga som helst bekymmer med. Hon ligger alltid och jäser i solen när hon är där. Skulle vara så skönt om han kunde uppskatta hagvistelsen, inte på heltid naturligtvis men någon timme då och då. Tror det  skulle göra honom gott.


Drog iväg på hundträningen med Affe efter jobbet och det gick väl så där. Vi fortsätter med vår "bara titta på träning" och i början är det massor av myror i brallan men blir bättre efter ett tag.

Ska försöka bege mig till den lokala parken under helgen och parkera mig på en parkbänk med Affe. Bara nu det är bra väder. Folk, cyklar och gud vet allt lär passera där och det är ju hur nyttig träning som helst.


Nu är det natti natti. Zzzzzzzzzz

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards